Je voordelen

Nieuw: vanaf nu kun je je vervallen cheques heractiveren

Is het je al eens overkomen dat je de Sodexo-cheques die je van je werkgever kreeg vergat te gebruiken? 

 

En dacht je toen: “Kon ik ze maar heractiveren … Dan zou ik ze zeker nog uitgeven!”?  

 

Wel, vanaf nu kan dat met deze drie elektronische Sodexo-cheques: Lunch Pass, Eco Pass , Consumption Pass.

 

Het goede nieuws? Deze functie is nu al actief!  

Als jij deel uitmaakt van de gebruikers van de Sodexo Card die hun cheques altijd gebruiken voor hun vervaldatum: proficiat, jij hoeft niets te doen! 

 

Als je je vervallen cheques niet wil heractiveren: geen probleem! Dit is geen verplichting, maar een mogelijkheid die je wordt aangeboden alleen als jij dat wenst.  

 

Beschik je over Eco Pass in papierformaat? Alle Eco Pass in papierformaat die zijn vervallen sinds september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging, worden automatisch geheractiveerd voor een termijn van 6 maanden. 

 

➤ Praktische informatie 

  • Het gaat enkel om Lunch Pass, Eco Pass en Consumption Pass 

  • De cheques kunnen geheractiveerd worden tot 3 maanden na hun vervaldatum 

  • Na heractivering blijven de cheques 90 dagen geldig 

  • Je beslist helemaal zelf over de heractivering van je cheques 

  • De cheques kunnen slechts één keer geheractiveerd worden 

  • Het is gratis* 

 

*Momenteel biedt Sodexo deze functie gratis aan, maar in de toekomst kan ze betalend worden. 

 

➤ Hoe heractiveer ik mijn cheques? 

Surf gewoon naar je Sodexo4You-app (en maak een account als je dat nog niet hebt gedaan). 

 

Stap 1: Selecteer het product dat je wilt heractiveren (Lunch Pass, Eco Pass of Consumption Pass). 

 

Stap 2: Tik op de knop “Heractiveringscentrum”. Als je cheques hebt die minder dan 3 maanden vervallen zijn, dan kun je die hier heractiveren.   

 

Zie je geen knop? Vergeet je app niet te updaten via Google Play of de App Store. 

 

Hoe doe je dat? 

Open de app Google Play (als je een Android smartphone hebt) of de app App Store (als je een iPhone hebt). 

Zoek naarSodexo4You’. Wanneer deze verschijnt, tik je op de knop ‘Updaten’. 

Ziezo, open nu je Sodexo4You-app en je ziet de knop Heractiveringscentrum’ verschijnen. 

 

Stap 3: Selecteer de vervallen cheques die je wilt heractiveren door op de knop “Heractiveren” te tikken. 

 

Stap 4: Ziezo! Binnen 24 uur zie je je cheques hier opnieuw verschijnen, waarna je 90 dagen de tijd hebt om ze uit te geven. Opgelet, je kunt ze slechts één keer heractiveren.

 

Bekijk een filmpje met alle stappen

 

Heb je geen smartphone? Je kunt ze ook heractiveren via www.sodexo4you.be of per telefoon op het nummer 02/547.45.55 (van maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur). 

 

➤ Een vraag? 

Bekijk onze FAQ en vind een antwoord op de op de meest gestelde vragen.