Hoe kunnen wij u helpen?

Pluxee

Hoe werkt de Pluxee Card?  

De Pluxee Card werkt op dezelfde manier als de Sodexo Card. Je kunt blijven betalen in je favoriete handelszaken of online.

Kan ik zelf mijn nieuwe Pluxee Card bestellen?  

Het is niet mogelijk om zelf je Pluxee Card te bestellen. De huidige kaarten blijven actief en zullen geleidelijk aan vervangen worden na het verstrijken van hun vervaldatum.

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe Pluxee-kaart?  

De huidige kaarten blijven actief en zullen vanaf december geleidelijk aan vervangen worden na het verstrijken van hun vervaldatum.

Verlies ik mijn saldo bij de wijziging van mijn huidige naar mijn nieuwe kaart?   

Het saldo van de huidige kaart zal automatisch overgezet worden naar je nieuwe Pluxee Card. Het bedrag van je cheques wijzigt niet en je saldo blijft gewoon beschikbaar.

Verandert er iets aan de geldigheid van cheques en kaarten? Kan ik betalen met cheques met het oude design – en tot wanneer?  

Je kan de huidige Sodexo-producten in je bezit gerust blijven gebruiken. De geldigheid of het netwerk waarin je jouw producten kan uitgeven, verandert niet. Je mag dus helemaal gerust zijn.

Hoe kan ik mijn geschiedenis bekijken?  

Je krijgt natuurlijk gewoon toegang tot je bestel- en betaalgeschiedenis, net zoals voorheen.

Krijg ik toegang tot méér producten?  

Als je werkgever beslist om je nog meer voordelen toe te kennen, krijg je daar uiteraard toegang toe.

Moet ik mijn huidige Sodexo Pass-kaart weggooien?  

Nee, blijf de kaart gerust gebruiken zoals je dat gewend bent.

Kan ik mijn kaart blijven gebruiken bij mijn vertrouwde handelaren?  

Zeker weten! Blijf gewoon je kaart gebruiken bij jouw vertrouwde handelaar, net zoals voorheen.

Verandert de geldigheidsdatum op mijn kaart nu?  

De geldigheidsdatum die je op je kaart ziet, blijft gewoon gelden. Er verandert niks aan.

Ik heb de Sodexo4You-app al. Hoe krijg ik de nieuwe Pluxee BE-app?   

Wanneer de nieuwe Pluxee BE-app uitkomt en je het automatisch updaten van jouw applicaties op je smartphone hebt geactiveerd, verschijnt automatisch de Pluxee BE-applicatie.

Indien je deze optie niet heeft geactiveerd, ontvang je een bericht rechtstreeks in jouw Sodexo4You app. Het enige wat je hoeft te doen is deze update toestaan om de Pluxee BE-app te verkrijgen.

Ik had de Sodexo4You-app niet. Hoe krijg ik de nieuwe Pluxee BE-app?  

Als je de Sodexo4You-app nog niet had en je graag de Pluxee BE-app wil gebruiken, hoef je alleen maar naar de App Store of Google Play op je smartphone te gaan. Daar kan je de Pluxee BE-app downloaden zodra deze beschikbaar is.

Als je al een Sodexo4You-account hebt, hoef je geen nieuw account aan te maken. Heb je nog geen Sodexo4You- of Pluxee-account, maak er dan eenvoudig één aan via de app of de Pluxee-website.

Wanneer ontvang ik een Pluxee Card?  

Je Sodexo Card blijft gewoon geldig. Pas als de vervaldatum bereikt is, wordt je kaart vervangen en krijg je een Pluxee Card.

Ik heb de nieuwe Pluxee Card nog niet. Kan ik mijn Sodexo Card, mijn Sodexo cheques of mijn dienstencheques blijven gebruiken?  

Ja, je kan jouw Sodexo Card blijven gebruiken totdat deze vervalt. Ook voor je jouw cheques en/of jouw dienstencheques verandert er niets. Alles blijft geldig.

In welke winkels kan je betalen met de nieuwe Pluxee-kaart?  

De Pluxee Card wordt in dezelfde winkels aanvaard als de Sodexo Card, die trouwens ook nog geldig blijft. Een handig overzicht van alle aangesloten handelszaken vind je terug in onze app of op onze website.




Heractivering vervallen cheques

Welke cheques mag ik heractiveren ?  

Je kan de Lunch Pass, Eco Pass et Consumption Pass heractiveren die sinds maximum 3 maanden zijn vervallen. Je hebt dan 3 maanden de tijd om ze te gebruiken.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging zijn ook betrokken. Die worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.
De andere cheques kunnen niet worden geheractiveerd.

Hoe kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

Jij kan je vervallen cheques heractiveren in je Sodexo4you-app.

  • 1. Kies de cheque die je wenst te heractiveren (Lunch Pass, Eco Pass of Consumption Pass).
  • 2. Druk op “Heractiveringscentrum”
  • 3. Kies de vervallen cheques die je wenst te heractiveren door te drukken op “Heractiveren”.
  • 4. Je cheques zullen binnen de 48u weer zichtbaar zijn in je app. Je hebt 3 maanden de tijd om ze te gebruiken.

Je kan ze ook heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u00).

Opgelet: de cheques mogen slechts één keer worden geheractiveerd.

Bekijk de stappen in deze video

Hoe kan ik mijn vervallen papieren cheques heractiveren ?  

Jij hoeft hier niets voor te doen. Papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch voor 6 maanden geheractiveerd. Andere papieren cheques kunnen niet worden geheractiveerd.

Tot wanneer kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

De vervallen cheques kunnen tot 3 maanden na de vervaldatum worden geheractiveerd.  De cheques die geheractiveerd kunnen worden, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.

Hoelang blijven mijn cheques geldig na heractivering ?  

De Lunch Pass, Eco Pass en Consumtion Pass blijven na heractivering 90 dagen geldig en mogen slechts eenmaal worden geheractiveerd.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden.

Hoeveel keer mag ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

De vervallen cheques kunnen slechts eenmaal worden geheractiveerd.

Ik heb geen smartphone/app. Hoe kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

e kan je vervallen cheques heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur).
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.

Hoe kan ik weten of ik cheques kan heractiveren ?  

De cheques die je kan heractiveren, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app en op je profiel op www.sodexo4you.be. Wanneer de boodschap “Je hebt geen cheques om te heractiveren” verschijnt, dan heb je al je cheques besteed voordat ze verliepen, of dan waren je cheques al meer dan 3 maanden vervallen. Er zijn dus geen cheques om te heractiveren. Vind je het heractiveringscentrum niet terug in je app? Dan heb je waarschijnlijk niet de laatste versie. Ga naar de App Store of Play Store en download de nieuwe versie van de app.
Heb je papieren Eco Pass die sinds september 2022 zijn vervallen en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging? Dan hoef je hier niets voor te doen. Deze worden automatisch geheractiveerd met 6 maanden.




Mijn Sodexo Card

Welke cheques kunnen met mijn Sodexo Card gebruikt worden ?  

De Sodexo Card omvat alle elektronische cheques van Sodexo, behalve de elektronische Sport & Cultuur-cheque die rechtstreeks via de Sodexo4You-app wordt gebruikt.

Hoe kan ik mijn PIN-code wijzigen?   

Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.

Ik heb 3 keer een verkeerde PIN-code ingegeven en mijn kaart is geblokkeerd. Wat moet ik doen?   

Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.

Wat moet ik doen als ik mijn pincode vergeten ben?  

Je kunt je pincode op elk moment bekijken in je Sodexo4You-app. Druk op "Meer", vervolgens op "Mijn Sodexo Card beheren" en neem de laatste 6 cijfers van je Sodexo Card erbij.

Om veiligheidsredenen verdwijnt de weergave van je pincode weer na 10 seconden. Wil je hem nog eens zien? Je kan hem tot 3x per dag raadplegen (en tot 9x per week).

Als je een kopie van het document met je pin-/PUK-codes per post wil ontvangen, neem dan contact op met ons op het nummer 02/547.55.02. Als je deze oplossing kiest, duurt het 5 werkdagen voordat je kaart wordt geleverd en je ze opnieuw kunt gebruiken.

Opgelet, er kunnen kosten verbonden zijn aan het opnieuw verzenden van dit document. Houd de codes die je krijgt goed bij.

Mijn kaart werkt niet. Wat moet ik doen?  

Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via helpdesk@sodexo.be.

Kan ik mijn PIN-code desactiveren?  

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.

Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!

Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!

Moet ik mijn kaart activeren voor ik ze kan gebruiken?  

Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.

Waar kan ik mijn saldo en de transacties van mijn Sodexo Card raadplegen ?  

Je kan je saldo en de historiek van je transacties raadplegen in je beveiligde zone op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.

Je kan je saldo ook raadplegen via onze telefonische dienst (24u/24 en 7d/7) op 02/547.55.02.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt ?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. De kaart zal binnen 10 werkdagen op het postkantoor worden afgeleverd en via de gebruikelijke kanalen naar jou verstuurd worden. Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, verlengd worden met 10 dagen.

Wat gebeurt er met mijn cheques in geval van verlies/diefstal van mijn kaart ?  

Het saldo van je nog beschikbare cheques wordt overgeschreven op je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-kaart.
Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, met 10 dagen verlengd worden.

Een naaste is overleden: wat moet ik doen als hij/zij een kaart had met cheques van zijn/haar werkgever?  

Neem contact op met de notaris die de formaliteiten zal afhandelen en u zal helpen de belangrijkste instanties te identificeren om het overlijden te melden.
In geval van overlijden van een werknemer worden de formaliteiten met betrekking tot het nog op de kaart beschikbare saldo afgehandeld door de werkgever.
Zodra de formaliteiten werden voldaan, ontvangt de erfgenaam een nieuwe kaart op zijn naam.
Voor meer informatie over de formaliteiten die bij overlijden moeten worden vervuld: www.notaris.be




Mijn Lunch Pass

Hoelang blijft mijn Lunch Pass geldig?  

Je Lunch Pass zijn 1 jaar geldig.

Hoe raadpleeg ik het saldo van mijn Lunch Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn Lunch Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.  

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Kan ik mijn Lunch Pass buiten België gebruiken?  

Neen. De in België uitgegeven cheques mag je enkel gebruiken in het Belgische aanvaardingsnetwerk.

Wat gebeurt er met mijn Lunch Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 

Voor welke producten kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je Lunch Pass is uitsluitend bestemd voor de aankoop van voedingsproducten of de betaling van je restaurantrekening.

Ook (alcoholische) drank kan betaald worden met je Lunch Pass.

Waar kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je kan ze op restaurant gebruiken, in de supermarkten of in buurtwinkels zoals de slager, de bakker, de kruidenierswinkel …

Je kan ze ook online gebruiken.

De handelaar of de website moet deel uitmaken van het Sodexo-netwerk.

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.




Mijn Eco Pass 

Hoelang blijft mijn Eco Pass geldig?  

Je Eco Pass zijn 2 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raaplegen van mijn elektronische Eco Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Eco Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat kan ik kopen met mijn Eco Pass?  

Via het platform www.myecocheques.be krijg je toegang tot de volledige lijst met producten en diensten die je kan kopen met je ecocheques.

Waar kan ik mijn Eco Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Wat gebeurt er met mijn elektronische Eco Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 




Mijn Cadeau Pass

Waar kan ik mijn Cadeau Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Cadeau Pass geldig ?  

Je Cadeau Pass zijn 1 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raadplegen van mijn elektronische Cadeau Pass ?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Pass ?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat gebeurt er met mijn elektronische Cadeau Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.




Mijn Sport & Culture Pass 

Waar kan ik mijn Sport en Cultuurcheque gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Sport & Culture Pass geldig?  

Je sport- en cultuurcheques zijn 15 maanden geldig (van 1 juli tot 30 september van het volgende jaar). Dit geldt zowel voor digitale als voor papieren cheques.

Mijn Sport & Culture Pass zijn vervallen, wat kan ik doen?  

Jammer genoeg is het wettelijk niet toegelaten je vervallen cheques terug te betalen noch om te ruilen.

Het lezen van de QR-code in mijn app werkt niet, wat kan ik doen ?  

Contoleer de lichtsterkte van het scherm van je smartphone en pas ze indien nodig aan.

De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dat vind je in je Sodexo4You-app onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass".

Als dat nog steeds niet werkt, heb je mogelijk de termijn van 3 minuten overschreden. De QR-code is dan niet meer geldig. Ga in dat geval een stap terug. Klik opnieuw op "Betalen" om een nieuwe weergave van de QR-code te genereren.

Wat is de digitale Sport & Culture Pass ?  

Heb je Sport & Culture Pass van je werkgever ontvangen? Goed nieuws, want dit is een leuk extralegaal voordeel dat bij je loonpakket zit. Bij Sodexo is Sport & Culture Pass digitaal. Dat wil zeggen dat je het bedrag (gekozen door je werkgever) virtueel krijgt op je Sodexo4You-account. Je betaalt ook online of bij de handelaar via de Sodexo4You-app of de website.

Sodexo is de eerste uitgever die deze oplossing in België aanbiedt.

Wat heb ik nodig om te betalen met de digitale Sport & Culture Pass ?  

  • een smartphone (Android of iOS), die verbonden is met het internet
  • de Sodexo4you-app waarin je een account hebt aangemaakt.

Heb ik een Sodexo Card nodig voor mijn digitale Sport & Culture Pass?  

Je hebt je Sodexo Card alleen nodig om de Sodexo4You-account aan te maken als je dat nog niet hebt gedaan.

Als je nog geen Sodexo4You-account hebt, kan je deze aanmaken door eerst op « Mijn saldo raadplegen » en vervolgens op « Mijn account aanmaken » te klikken op de website sodexo4you.be. Je kan dit ook rechtstreeks doen in de mobiele app door op “Mijn account aanmaken” te klikken.

Ik heb geen smartphone/de Sodexo4You-app niet. Hoe kan ik mijn digitale Sport & Culture Pass gebruiken ?  

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook je nummer en veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be. Meld je aan via "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".

Gebruik vervolgens het nummer en de veiligheidscode van de kaart als je online wilt betalen, of toon de QR-code op je scherm of op papier aan de handelaar. De QR-code kan je afdrukken vanuit je profiel op www.sodexo4you.be.

Je betaalmethoden zijn 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.

Goed om te weten: onze app is gratis. Daarmee kan je steeds het saldo van al je elektronische Sodexo-cheques raadplegen (Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass of Sport & Culture Pass). Je vindt er ook alle handelaars die je cheques aan000vaarden. De app is beschikbaar op Android en iOS.

De handelaar scant mijn QR-code via zijn mobiele telefoon. Hoe weet ik of de betaling gelukt is ?  

Je betaling zal onmiddellijk zichtbaar en consulteerbaar zijn in de lijst met je transacties. De laatste betalingen worden aangeduid, zodat je ze nog sneller kunt vinden.

Is de betaling via mijn Sodexo4You-app veilig ?  

Je QR-code / streepjescode is beveiligd.Je kan enkel met je Sport & Culture Pass betalen door op de knop "Betalen" te drukken in je Sodexo4you-app. De applicatie zelf vereist het aanmaken van een account beschermd door het wachtwoord dat je zelf kiest.

Hoe kan ik betalen met de digitale Sport & Culture Pass bij een handelaar ?  

Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,

  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Passs" en druk op "Betalen"
  • Er verschijnt een 100 % beveiligde QR-code op het scherm. Toon de QR-code aan de handelaar, die ze met zijn/haar eigen smartphone of kassasysteem moet scannen.
  • De QR-code is 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code genereren.

    Bekijk de video voor meer informatie

    Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR code terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Toon je scherm aan de handelaar of druk de QR-code gewoon af (ze blijft 7 dagen geldig en kan zo vaak geactiveerd worden als je wilt).

Kan ik een kopie van mijn QR-code/barcode bewaren ?  

Je QR code/barcode is beveiligd. Om te betalen moet je altijd op de knop "Betalen" drukken in je Sodexo4you-app, of op "Activeer mijn betaalmethoden" in je profiel op www.sodexo4you.be. Het scannen van een foto of screenshot werkt niet.

Als je de QR-code in je profiel op Sodexo4you.be hebt afgedrukt, is die een week geldig. Na deze termijn werkt de scan niet meer en moet je ze opnieuw afdrukken.

Heb ik een QR-code scanner nodig op mijn smartphone om betalingen te doen ?  

Neen. Je handelaar scant je code bij het afrekenen.

Hoe kan ik online betalen met Sport & Culture Pass ?  

Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,

  • Valideer je winkelmandje en selecteer Sport & Culture Pass als betaalmethode
  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Voer het nummer en de veiligheidscode van je virtuele kaart in op de website van de handelaar en bevestig je betaling.

Bekijk de video voor meer informatie

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Ik wil online betalen met mijn Sport & Culture Pass. Er wordt naar mijn kaartnummer gevraagd. Over welk nummer gaat het ?  

Voor online betalingen is je Sport & Culture Pass gekoppeld aan een virtuele betaalkaart. Het nummer en de veiligheidscode van deze virtuele kaart vind je in je Sodexo4you-app:

  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass"
  • Druk op de knop "Betalen".
De codes van de kaart verschijnen dan onder de QR-code.

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het kaartnummer en de veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Mijn kaartgegevens worden geweigerd als ik online betaal, wat kan ik doen ?  

Controleer of je goed op de knop "Betalen" hebt getikt in je Sodexo4you-app. Dat is noodzakelijk voor je online betaling. Zodra je op "Betalen" hebt getikt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.

Ben je het nummer en de veiligheidscode van je kaart op www.sodexo4you.be gaan raadplegen? De 7 dagen zijn misschien al voorbij. Klik dan opnieuw op "Activeer mijn betaalmethoden" en krijg een nieuwe termijn van 7 dagen om online te betalen met je Sport & Culture Pass.

Ik heb een nieuwe smartphone, wat kan ik doen ?  

We raden je ten zeerste aan om, telkens wanneer je een nieuwe smartphone gebruikt, de Sodexo4You-app eerst te verwijderen van je oude smartphone.

De handelaar kan de barcode in mijn Sodexo4You-app niet scannen. Wat kan ik doen ?  

De QR-code is misschien niet meer geldig. Zodra je op "Betalen" hebt gedrukt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kan je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.

Anders kan de handelaar ook het nummer van je virtuele kaart handmatig invoeren. Dit nummer vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").

Waar kan ik de QR-code vinden om af te drukken ?  

Surf naar www.sodexo4you.be en meld je aan in je Sodexo4You-account via "Profiel & saldo". Klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".

Je ziet nu de QR-code en kan deze ook afdrukken.

Om veiligheidsredenen blijft de QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.

Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.

Ik heb mijn QR-code afgedrukt, maar ze werkt niet. Wat kan ik doen ?  

Om veiligheidsredenen blijft de afgedrukte QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn wordt hij gedeactiveerd en werkt hij niet meer. Om de code te gebruiken, hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.

De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dit vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").

Hoe kan ik betalen met de digitale Sport & Culture Pass ?  

Om met de digitale Sport & Culture Pass te kunnen betalen, moet je van tevoren je Sodexo4You-account aanmaken en de app downloaden. Vervolgens,

Betalen bij een handelaar:

  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Er verschijnt een 100% beveiligde QR-code op het scherm. Toon de QR-code aan de handelaar, die ze met zijn of haar eigen smartphone zal scannen. Bekijk de video voor meer informatie.

Online betalen:

  • Valideer je winkelmandje en selecteer de Sport & Culture Pass als betaalmethode
  • Open je Sodexo4You app, ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Voer het nummer en de veiligheidscode van je virtuele kaart in op de website van de handelaar en bevestig je betaling Bekijk de video voor meer informatie.

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). De QR-code kan je indien nodig ook afdrukken.




Online betalen

Hoe betaal ik online met mijn Sodexo Card?   

Activeer in 2 minuten de online betalingsservice op je kaart:

1. Ga naar je profielpagina op Sodexo4you en log in of maak je profiel aan indien nodig.

2. Activeer de knop 'online' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens'.

3. Voer je mobiele nummer in en bevestig met de code die je per sms ontvangt.



4. Doe je aankopen online bij onze online partners

Bekijk de lijst met online shops

5. Online betalingsprocedure

  • Kies een Sodexo-betaalmethode

    Kies 'Sodexo' binnen de betaalmethodes die worden aangeboden door de handelaar. Vul vervolgens je kaartgegevens in (kaartnummer en vervaldatum).

  • Pas je betaling aan

    Het maximale bedrag dat je met je cheques mag betalen, wordt automatisch berekend en op het scherm weergegeven. Je kan het volledige bedrag betalen met je cheques of dit bedrag verlagen en je betaling voltooien met een andere betaalmethode als je dat wenst.

  • Verschilt het getoonde bedrag van het totaalbedrag van je aankopen?

    Dit betekent dat een deel van je aankopen (sommige producten of verzendkosten) niet met je cheques kan betaald worden, of dat het saldo op je kaart onvoldoende is om het volledige bedrag te betalen. In dat geval moet je een tweede betalingsmethode kiezen om je bestelling af te ronden.

  • Valideer je betaling

    Bevestig je mobiele nummer en voer de 4-cijferige code in die je per sms ontvangen hebt om je betaling te bevestigen en te beveiligen.

  • Geniet van je aankopen !

Waar kan ik online met mijn Sodexo Card betalen?   

Bekijk de lijst met online shops

Elke week worden nieuwe shops worden toegevoegd! Houd de pagina dus zeker in de gaten.

Hoe kies ik het type cheque waarmee ik online wil betalen ?   

Je kan zelf geen bepaald type cheque kiezen. Dit wordt automatisch door het systeem bepaald naargelang de e-shop waar je je aankopen doet. Het type cheque dat toegelaten is om je aankopen te betalen, wordt aangegeven bij het kiezen van de Sodexo-betaalmethode.

Ik wil online betalen maar heb onvoldoende saldo op mijn Sodexo Card.   

Geen probleem! Je kan een deel betalen met je Sodexo Card, en met een ander betaalmiddel aanvullen.

Wanneer je Sodexo als betaalmiddel kiest, wordt deze optie automatisch voorgesteld

e kan zelfs een tweede Sodexo Card gebruiken (van je partner bijvoorbeeld) om aan te vullen. Activeer wel eerst het online betalen op die kaart.

Ik vind de 'Sodexo'-betaalmethode niet om online te betalen.   

Heb je gekeken of de handelaar online betaling met Sodexo aanvaardt? Een handelaar die in de winkel Sodexo-cheques aanvaardt, laat niet noodzakelijk toe om er online mee te betalen.

Bekijk de lijst met online verkooppunten

Weet je zeker dat je aankopen kunnen betaald worden met je cheques? Om te weten welke producten met elke cheque gekocht kunnen worden, ga je naar de pagina's over onze cheques: Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass.

Mijn verrichting is geannuleerd/is mislukt. Wat moet ik doen ?   

Geen paniek! Je transactie werd volledig geannuleerd. Het bedrag van de betaling wordt niet van je saldo afgetrokken. Heb je een tweede betaalmethode gebruikt, dan wordt het betreffende bedrag ook niet gedebiteerd. Probeer de betaling opnieuw uit te voeren na een wachttijd van 24 uur. Indien het probleem aanhoudt, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 02 547 55 02.

De sms-validatiecode werkt niet. Wat moet ik doen ?   

Probeer het opnieuw met een nieuwe sms-code door onderaan het scherm op de link ‘ontvang een nieuwe code’ te klikken. Je kan maximaal 3 verschillende codes proberen. Als de 3e code niet werkt, wordt je betaling geannuleerd. Als veiligheidsmaatregel moet je dan 24 uur wachten om het met je kaart opnieuw te proberen of om een andere online betaling uit te voeren.

Let op: zorg ervoor dat je de pagina niet vernieuwt voordat je de nieuwe code invoert.

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst op 02 547 55 02.

Hoe deactiveer ik online betalen op mijn kaart ?   

Je kan de service op je kaart op elk moment deactiveren vanaf je profielpagina Sodexo4you. Deactiveer de knop ‘online’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Kan ik de online betaaloptie met mijn Sodexo Card activeren met een buitenlands mobiel nummer in Sodexo4You?   

Nee, je kan de online betaaloptie met je Sodexo Card enkel activeren met een belgisch mobiel nummer.

Ik heb een vraag over mijn online bestelling.   

Je kan rechtstreeks bij de handelaar terecht waar je je bestelling geplaatst hebt voor alle vragen rond het productaanbod, je bestelling en de levering ervan

Op Takeaway online betalen

Hoe kan ik mijn Sodexo Card opslaan op Takeaway.com ?  

Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.

Ik heb bij Takeaway.com besteld, maar het bedrag werd nog niet van mijn saldo afgetrokken.  

Je betalingen op Takeaway.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.

Ik wil mijn bestelling op Takeaway.com annuleren of een terugbetaling aanvragen.  

Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Takeaway.com. In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen. https://www.takeaway.com/be/klantenservice

Hoe vind ik de restauranten die mijn Sodexo Card aanvaarden op Takeaway.com ?  

Je kan je zoekopdracht filteren door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Takeaway.com.

Wat kan ik met mijn Lunch Pass betalen op Takeaway.com ?  

Je kan je Lunch Pass gebruken om maaltijden en dranken te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.

Ik zie de filter “Sodexo” niet op de Takeaway.com app  

Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.

Op Deliveroo online betalen

Hoe kan ik mijn Sodexo Card opslaan op Deliveroo.com ?  

Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.

Ik heb bij Deliveroo.com besteld, maar het bedrag werd nog niet van mijn saldo afgetrokken.  

Je betalingen op Deliveroo.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.

Ik wil mijn bestelling op Deliveroo.com annuleren of een terugbetaling aanvragen.   

Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Deliveroo.com In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen.

Hoe vind ik de restaurants die mijn Sodexo Card aanvaarden op Deliveroo.com ?  

Je kan je zoekopdracht verfijnen door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Deliveroo.com .

Wat kan ik met mijn Lunch Pass betalen op Deliveroo.com ?  

Je kan je Lunch Pass gebruiken om maaltijden en drankjes te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.

Ik zie de filter “Sodexo” niet op de Deliveroo.com app   

Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.

Online betalen bij Uber Eats 

Hoe bewaar ik mijn Sodexo Card op Uber Eats ?   

Je kunt je kaart opslaan door ze aan je Wallet toe te voegen via de knop “Profiel” -> “Wallet” -> “Maaltijdcheque”. Volg de stappen voor het toevoegen van je kaart. Je hebt je Sodexo-kaart en telefoon nodig om te bevestigen dat jij wel degelijk de houder van de Sodexo-kaart bent. 

Na het toevoegen hoef je je Sodexo-kaart niet meer in te vullen om een transactie uit te voeren.

Ik heb bij Uber Eats besteld, maar het bedrag is nog niet van mijn saldo afgetrokken.   

Het duurt 24 uur voordat het bedrag van je bestelling bij Uber Eats op je Sodexo Card verschijnt.

Ik wil mijn bestelling bij Uber Eats annuleren of laten terugbetalen.   

Waar vind ik de restaurants van Uber Eats die de Sodexo Card aanvaarden ?   

Je kunt de resultaten van je zoekopdracht filteren door “Maaltijdcheques” en vervolgens “Sodexo” aan te duiden bij de zoekcriteria, maar dat kan uitsluitend in de app van Uber Eats en dus niet op de website. 

Wat kan ik op Uber Eats allemaal betalen met mijn Lunch Pass ?   

Met je Lunch Pass kun je je maaltijden en dranken betalen. De bezorgkosten en eventuele fooien moet je via een andere betaalmethode betalen. Deze optie wordt uitsluitend in de app van Uber Eats en dus niet op de website automatisch voorgesteld.

Ik vind de filter “Sodexo” niet in de app van Uber Eats.   

Controleer of je wel de nieuwste versie van de app van Uber Eats hebt geïnstalleerd. Bij twijfel mag je hem gerust updaten.




Contactloos betalen

Hoe activeer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.

Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.

Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.

Hoe deactiveer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn kaart?   

Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 50, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.

Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!

Wat is het maximale bedrag dat ik contactloos kan betalen?   

Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 50 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 50 kan niet gewijzigd worden.

Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 100 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.




Betalen met Payconiq

Ik wil met mijn Lunch Pass betalen via de Payconic app maar dit werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen ?  

Vooraleer je een betaling uitvoert met je Lunch Pass via de Payconic app by Bancontact, moet je nakijken of je je Sodexo Card goed hebt toegevoegd aan de Payconic app by Bancontact. Vervolgens ga je na of je in je Sodexo4You-profiel op www.sodexo4you.be, online en mobiele betalingen goed hebt toegestaan. Zonder deze toestemming zijn dit soort betalingen immers onmogelijk.

Kan je ondanks de toevoeging van je Sodexo Card en de activering van de online en mobiele betalingen nog altijd niet betalen met je Lunch Pass via de Payconiq by Bancontact app? Dan raden we je aan om per e-mail contact op te nemen met het support team via support@payconiq.be

Ik heb zonet een betaling uitgevoerd met mijn Lunch Pass via de Payconiq by Bancontact app, maar ik stel vast dat het ingehouden bedrag niet correct is (en hoger dan het bedrag dat ik in werkelijk moest betalen). Wat nu ?  

Het ingehouden bedrag stemt overeen met het bedrag dat je hebt ingevuld op je smartphone en dat werd bevestigd door de handelaar op het ogenblik van de transactie. Als het bedrag van de Lunch Pass dat is ingehouden niet overeenstemt met (en hoger ligt dan) het totaalbedrag van je aankopen, dan raden we je aan om dit rechtstreeks met de handelaar te bespreken en samen een bevredigende manier te vinden om het teveel betaalde bedrag terug te vorderen.

Hoe voeg je je Sodexo Card toe aan de Payconiq by Bancontact-app?  

Om je Sodexo Card toe te voegen, bekijk deze video

Hoe kan ik betalen met maaltijdcheques in de Payconiq by Bancontact-app?  

Zorg er eerst voor dat je jouw Sodexo Card hebt toegevoegd aan de Payconiq by Bancontact-app en bekijk daarna de video.

Ik heb andere vragen over het gebruik van mijn Sodexo-cheques met Payconiq by Bancontact.  

Je vindt veel antwoorden op de Payconiq FAQ.




Sodexo4You-app

Wat kan ik doen met de Sodexo4You app?  

  • Je saldo en transacties bekijken
  • Bekijk je pincode als je ze vergeten bent
  • Je voordelen van de maand en onze artikels ontdekken via de banner ‘Leuke ideetjes’
  • Alle handelaars vinden die je Sodexo Card aanvaarden
  • Een tweede profiel toevoegen (zoals bijvoorbeeld die van je partner) om al je kaarten te beheren op je smartphone
  • Je profiel en je wachtwoorden beheren
  • Je kaart laten blokkeren bij verlies/diefstal
  • Toegang krijgen tot onze klantendienst

Hoe maak ik mijn account aan op Sodexo4you ?  

Vanuit je mobiele applicatie:
Maak je Sodexo4You-account aan te klikken op "Mijn account maken" op het loginscherm van de toepassing. Je word doorgestuurd naar de Sodexo4You website.

Vanuit de Sodexo4you-website:
Maak je Sodexo4You-account aan door op de knop "Mijn saldo raadplegen" en vervolgens op "Mijn account aanmaken" te klikken.

Mijn Sodexo4You app werkt niet meer. Wat moet ik doen ?  

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) en verifieer of je de laatste versie van de app hebt. Indien dit niet het geval is, installeer dan de nieuwe versie door de app te updaten.

Werkt de app nog steeds niet?

Verwijder de Sodexo4You app en herinstalleer door te downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Indien je, ondanks deze twee opties, nog steeds geen verbinding kan maken, vraag dan een nieuw paswoord aan op www.sodexo4you.be, klik op “Inloggen” en kies “Wachtwoord vergeten”.

Ik ben afgemeld uit de app en mijn e-mailadres of wachtwoord worden niet herkend.  

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn profiel is geblokkeerd.  

Uit veiligheidsoverwegingen wordt je profiel geblokkeerd na 5 mislukte aanmeldpogingen.

Om je profiel te deblokkeren moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

De app herkent mijn aanmeldgegevens niet (kaartnummer, wachtwoord of e-mailadres niet herkend).  

Om de app te kunnen gebruiken, moet je eerst een profiel aanmaken op Sodexo4You.

Klik hiervoor op ‘Mijn profiel aanmaken’ in je aanmeldvenster. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Sodexo4You.

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Ik ontvang geen e-mail om een nieuw wachtwoord aan te vragen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar mijn wachtwoordvoorstel wordt niet aanvaard.  

Om aanvaard te worden, moet je wachtwoord:

  • uit minstens tekens bestaan
  • minstens een kleine letter bevatten
  • minstens een hoofdletter bevatten
  • minstens een cijfer of speciaal teken bevatten
  • verschillen van een woord dat verbonden is aan Sodexo (cheque, diensten …)

Ik heb me ingeschreven via de app maar heb de bevestigingsmail nooit ontvangen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

Hoe kan je de Sodexo4you-app updaten ?  

Wil je altijd en overal gebruikmaken van de nieuwste functies van de Sodexo4you-app, dan raden we je aan om altijd de nieuwste versie van de app te downloaden.

Je kan de Sodexo4you-app makkelijk updaten via de store (Google Play of App Store) van je toestel.


Android

Zoek naar Sodexo4you in de Google Play Store, en klik op de knop ‘Updaten’.
Als deze knop vervangen is door de knop ‘Openen’, betekent dit dat de app al up-to-date is.

Je kan ook automatische updates van al je apps activeren, zoals uitgelegd in de FAQ van de Google Play Store.


iPhone

Zoek naar Sodexo4you in de App Store van Apple, en klik op de knop ‘Updaten’.
Als deze knop vervangen is door de knop ‘Openen’, betekent dit dat de app al up-to-date is.

Je kan ook automatische updates van al je apps activeren, zoals uitgelegd in de Faq van Apple.




Mijn Consumption Pass

Wat is de koopkrachtpremie ?  

De koopkrachtpremie is een nieuwe premie die je werkgever je in de vorm van Consumption Pass kan toekennen tussen 1 juni en 31 december 2023. Je krijgt ze in de vorm van Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2024 en uitsluitend kunnen worden gebruikt voor aankopen van voedingsmiddelen en ecologische producten in België.

Hoe kom ik snel te weten welke cheques eerst worden uitgegeven ?  

Je plant een grote aankoop en wil er zeker van zijn dat je je koopkrachtpremie (Consumption Pass) ervoor kunt gebruiken? Dat begrijpen we. 

Als je naast Consumption Pass ook nog Lunch Pass en/of Eco Pass ter beschikking hebt, dan worden je cheques in deze volgorde van je kaart gehaald:

1. Eerst de cheques waarmee je het volledige aankoopbedrag kunt betalen.
2. Daarna de cheques die eerst vervallen.

Met dit slimme systeem willen we enerzijds helpen voorkomen dat je cheques vervallen en anderzijds je portefeuille wat meer ademruimte geven zodat je aan koopkracht wint.

Beantwoord gewoon in onze online simulator enkele vragen om te achterhalen in welke volgorde je cheques worden uitgegeven. Na enkele muisklikken ontdek je al welke cheque door het slimme systeem zal worden geselecteerd. 

Doe de test

Wil je graag een algemeen overzicht om te achterhalen welke cheque eerst van je kaart wordt gehaald? Dat kan ook via deze pdf.

Wat kan ik allemaal betalen met mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) ?  

Met Consumption Pass kun je de volgende aankopen doen: (nieuw sinds 1 juni 2023)

  • Ecologische artikelen (ook met Eco Pass)
  • Voeding (ook met Lunch Pass)

De handelaar moet aangesloten zijn bij het netwerk van Sodexo. Surf naar de pagina “Waar gebruiken?” om de aangesloten handelaars te ontdekken of download de mobiele Sodexo4You-app.

Mijn vorige Consumption Pass heb ik gebruikt voor de aankoop van cadeautjes (parfum, kleding, huishoudapparaten, …). Maar nu kan ik die aankopen niet meer doen met mijn koopkrachtpremie., …). Hoe komt dat ?  

De wetgever heeft inderdaad beslist dat de koopkrachtpremie uitsluitend mag dienen voor aankopen van basisvoorzieningen die door de inflatie getroffen zijn. De koopkrachtpremie in de vorm van Consumption Pass kan worden gebruikt voor de aankoop van:

  • Ecologische artikelen (ook met Eco Pass)
  • Voeding (ook met Lunch Pass)

Mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) werd gebruikt, terwijl ik voor mijn aankoop een andere cheque wilde gebruiken (Lunch Pass, Eco Pass). Hoe komt dat ?  

Om het gebruik van je koopkrachtpremie (Consumption Pass) wat makkelijker voor je te maken en je een zo groot mogelijk netwerk aan te bieden, hebben we een slim systeem ontwikkeld.

Je cheques worden automatisch in deze volgorde gebruikt:

  • in de eerste plaats de cheques (Consumption Pass, Lunch Pass of Eco Pass) waarmee je het volledige aankoopbedrag kunt betalen,
  • vervolgens de cheques (Consumption Pass, Lunch Pass of Eco Pass) die eerst gaan vervallen.

Bijvoorbeeld:

Je wilt voor je fiets accessoires kopen voor een bedrag van € 80:

  • Je beschikt over € 50 aan Eco Pass en € 100 aan Consumption Pass. Je Consumption Pass worden dan automatisch gebruikt omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen, terwijl dat met je Eco Pass niet zou kunnen.
  • Je beschikt over € 250 aan Eco Pass die geldig zijn tot 30 januari 2025 en over € 100 aan Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2024. Je Consumption Pass worden automatisch gebruikt omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen en ze sneller vervallen dan je Eco Pass.

Dankzij dit slimme systeem kun je je cheques optimaal gebruiken op basis van hun geldigheidsduur.

Met de koopkrachtpremie (Consumption Pass) kun je de volgende aankopen doen: (nieuw sinds 1 juni 2023)

  • Ecologische artikelen (ook met Eco Pass)
  • Voeding (ook met Lunch Pass)

Beantwoord gewoon in onze online simulator enkele vragen om te weten te komen in welke volgorde je cheques worden uitgegeven. Na enkele muisklikken ontdek je al welke cheque door het slimme systeem zal worden geselecteerd. 

Doe de test

Hoelang is de koopkrachtpremie (Consumption Pass) geldig ?  

De koopkrachtpremie die je hebt ontvangen in de vorm van Consumption Pass is geldig tot en met 31 december 2024. Die datum geldt ook voor de papieren cheques.

Waar kan ik mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) gebruiken ?  

Je kunt de mobiele Sodexo4You-app downloaden om te achterhalen welke handelaars ze aanvaarden of de pagina “Waar gebruiken?” op Sodexo4you bezoeken.

Avec la prime pouvoir d’achat (Consumption Pass) vous pouvez faire les achats suivants : (changement depuis le 1 juin 2023)

  • Ecologische artikelen (ook met Eco Pass)
  • Voeding (ook met Lunch Pass)

Mijn handelaar aanvaardt mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) nog niet.   

Staat je handelaar nog niet in onze lijst “Waar gebruiken?”? Stel hem voor om zich aan te sluiten bij Sodexo.

De procedure duurt niet lang, maar zorgt er wel voor dat je handelaar meteen je koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan aanvaarden.

Moet het bedrag van de koopkrachtpremie (Consumption Pass) in één keer worden besteed ?  

De koopkrachtpremie (Consumption Pass) wordt op de Sodexo Card gezet. De besteding van het bedrag kan dus gespreid worden over meerdere betalingen.

Houd er wel rekening mee dat contante terugbetaling niet mogelijk is.

Kan ik mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) gebruiken voor online aankopen ?  

Het wettelijke kader staat online betalingen met de koopkrachtpremie (Consumption Pass) toe.

Waar vind ik het saldo van mijn elektronische koopkrachtpremie (Consumption Pass)?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

Je vindt er het saldo van je koopkrachtpremie in de rubriek Consumption Pass.

Wat gebeurt er met mijn koopkrachtpremie (Consumption Pass) bij verlies/diefstal van mijn kaart ?  

In geval van verlies of diefstal van je kaart kun je je kaart blokkeren met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (7 dagen op 7 de klok rond bereikbaar).

Er worden dan automatisch een nieuwe kaart en nieuwe pincode verzonden naar het adres dat je werkgever heeft opgegeven. Het saldo van je koopkrachtpremie (Consumption Pass) wordt overgezet naar je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-account. De geldigheidsduur van de cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart wordt met 10 dagen verlengd.

Kan ik mijn ongebruikte of vervallen koopkrachtpremie (Consumption Pass) inwisselen of laten terugbetalen ?  

Je koopkrachtpremie kan niet worden ingewisseld of terugbetaald en moet worden gebruikt tegen 31 december 2024.

Goed nieuws! Je elektronische koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan echter wel opnieuw worden geactiveerd voor 3 maanden als ze maximaal 3 maanden vervallen is. Raadpleeg de rubriek met FAQ over de heractivering van vervallen cheques.

Kan een handelaar geld teruggeven op een papieren koopkrachtpremie ?  

Neen. Contante terugbetaling is niet mogelijk.

Kan ik de koopkrachtpremie (Consumption Pass) contant laten uitbetalen ?  

Neen, de koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan niet gedeeltelijk of volledig contant worden uitbetaald.

Wat is het verschil tussen de coronapremie, de consumptiecheque en de koopkrachtpremie ?  

De coronapremie en de consumptiecheque (ook toegekend in de vorm van Consumption Pass) zijn premies die in het verleden beschikbaar waren, maar die niet meer bestaan en dus niet meer door de werkgevers kunnen worden toegekend.

De koopkrachtpremie kan tussen 1 juni en 31 december 2023 door je werkgever worden toegekend. Je krijgt ze in de vorm van Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2024 en uitsluitend kunnen worden gebruikt voor aankopen van voedingsmiddelen en ecologische producten in België.

U wenst meteen met ons contact op te nemen?

U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.

Selecteer een optie.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.

Het nummer van de streepjescode van je Sodexo Card bestaat uit een reeks van 13 cijfers die je op de verso-zijde van je kaart terugvindt.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. Het e-mailadres is niet geldig. Probeer opnieuw.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.
Dit veld is verplicht.