Hoe kunnen wij u helpen?

Mijn Sodexo Card

Hoe kan ik mijn PIN-code wijzigen?   

Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.

Ik heb 3 keer een verkeerde PIN-code ingegeven en mijn kaart is geblokkeerd. Wat moet ik doen?   

Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.

Ik ben mijn PIN-/PUK-code kwijt. Wat nu?  

U kan zelf een herverzending van het document met de PIN-/PUK-codes aanvragen. Hiervoor kan u onze Consumentendienst contacteren via e-mail naar helpdesk@sodexo.be of per telefoon op het nummer 02/547 55 02. U dient duidelijk uw naam, voornaam en geboortedatum te vermelden.

Opgelet: een nieuwe verzending van dit document kan mogelijk kosten met zich meebrengen.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. In geval van verlies of een gestolen kaart, kan u naar het nummer 070/344 344 bellen. Deze dienst is 7d/24u beschikbaar, en gaat u helpen om uw kaart te blokkeren.

Er wordt automatisch een nieuwe kaart en een nieuwe pincode verzonden naar het adres dat werd vermeld door je werkgever.

Mijn kaart werkt niet. Wat moet ik doen?  

Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via helpdesk@sodexo.be.

Kan ik mijn PIN-code desactiveren?  

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.

Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!

Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!

Moet ik mijn kaart activeren voor ik ze kan gebruiken?  

Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.

Waar kan ik mijn saldo en de transacties van mijn Sodexo Card raadplegen ?  

Je kan je saldo en de historiek van je transacties raadplegen in je beveiligde zone op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.

Je kan je saldo ook raadplegen via onze telefonische dienst (24u/24 en 7d/7) op 02/547.55.02.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt ?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. In geval van verlies of een gestolen kaart, kan u naar het nummer 070/344 344 bellen. Deze dienst is 7d/24u beschikbaar, en gaat u helpen om uw kaart te blokkeren.

Er wordt automatisch een nieuwe kaart en een nieuwe pincode verzonden naar het adres dat werd vermeld door je werkgever.

Wat gebeurt er met mijn cheques in geval van verlies/diefstal van mijn kaart ?  

Het saldo van je nog beschikbare cheques wordt overgeschreven op je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-kaart.
Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, met 10 dagen verlengd worden.




Mijn Lunch Pass

Hoelang blijft mijn Lunch Pass geldig?  

Je Lunch Pass zijn 1 jaar geldig.

Hoe raadpleeg ik het saldo van mijn Lunch Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn Lunch Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.  

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Kan ik mijn Lunch Pass buiten België gebruiken?  

Neen. De in België uitgegeven cheques mag je enkel gebruiken in het Belgische aanvaardingsnetwerk.

Wat gebeurt er met mijn Lunch Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. Bij verlies of diefstal volstaat een oproep naar 070 344 344 (7d/7, 24u/24) om je kaart te blokkeren.

Eens Card Stop je heeft geïdentificeerd, wordt Sodexo op de hoogte gebracht van de blokkering van je Sodexo Card. Er wordt automatisch een nieuwe kaart en een nieuwe pincode verzonden naar het adres dat werd vermeld door je werkgever. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 

Voor welke producten kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je Lunch Pass is uitsluitend bestemd voor de aankoop van voedingsproducten of de betaling van je restaurantrekening.

Ook (alcoholische) drank kan betaald worden met je Lunch Pass.

Waar kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je kan ze op restaurant gebruiken, in de supermarkten of in buurtwinkels zoals de slager, de bakker, de kruidenierswinkel …

Je kan ze ook online gebruiken.

De handelaar of de website moet deel uitmaken van het Sodexo-netwerk.

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.




Mijn Eco Pass 

Hoelang blijft mijn Eco Pass geldig?  

Je Eco Pass zijn 2 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raaplegen van mijn elektronische Eco Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Eco Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat kan ik kopen met mijn Eco Pass?  

Via het platform www.myecocheques.be krijg je toegang tot de volledige lijst met producten en diensten die je kan kopen met je ecocheques.

Waar kan ik mijn Eco Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Wat gebeurt er met mijn elektronische Eco Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. Bij verlies of diefstal volstaat een oproep naar 070 344 344 (7d/7, 24u/24) om je kaart te blokkeren.

Eens Card Stop je heeft geïdentificeerd, wordt Sodexo op de hoogte gebracht van de blokkering van je Sodexo Card. Er wordt automatisch een nieuwe kaart en een nieuwe pincode verzonden naar het adres dat werd vermeld door je werkgever. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 




Mijn Cadeau Pass

Waar kan ik mijn Cadeau Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Cadeau Pass geldig ?  

Je Cadeau Pass zijn 1 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raadplegen van mijn elektronische Cadeau Pass ?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Pass ?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat gebeurt er met mijn elektronische Cadeau Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. Bij verlies of diefstal volstaat een oproep naar 070 344 344 (7d/7, 24u/24) om je kaart te blokkeren.

Eens Card Stop je heeft geïdentificeerd, wordt Sodexo op de hoogte gebracht van de blokkering van je Sodexo Card. Er wordt automatisch een nieuwe kaart en een nieuwe pincode verzonden naar het adres dat werd vermeld door je werkgever. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.




Mijn Sport & Culture Pass 

Waar kan ik mijn Sport en Cultuurcheque gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Sport & Culture Pass geldig?  

Je Sport- en Cultuurcheques zijn 15 maanden geldig (van 1 juli tot 30 september van het volgende jaar).

COVID VERLENGING: de regering heeft besloten de geldigheid van de sport- en cultuurcheques te verlengen aangezien de winkels verschillende keren hebben moeten sluiten. Concreet wil dit zeggen dat alle papieren Sport & Culture Pass met een geldigheidsdatum van september 2020 of september 2021 geldig zijn tot en met 30 september 2022.

Mijn Sport & Culture Pass zijn vervallen, wat kan ik doen?  

Jammer genoeg is het wettelijk niet toegelaten je vervallen cheques terug te betalen noch om te ruilen.

Het lezen van de QR-code / barcode werkt niet ?  

Je klant kan de lichtsterkte van de smartphone aanpassen en het opnieuw proberen.

Wat is de digitale Sport & Culture Pass ?  

De digitale Sport & Culture Pass vervangt de oude papieren cheque. De betaling verloopt via de mobiele applicatie Sodexo4You.

Sodexo is de eerste uitgever die deze oplossing in België aanbiedt, waardoor betaling in de winkel of online met de smartphone mogelijk is.

Wat heb ik nodig om te kunnen betalen met mijn digitale Sport & Culture Pass?  

Hiervoor heb je enkel een smartphone met Android of iOS, die verbonden is met het internet, en de Sodexo4you-app nodig.

Heb ik een Sodexo Card nodig voor mijn digitale Sport & Culture Pass?  

Je hebt je Sodexo Card alleen nodig om de Sodexo4You-account aan te maken als je dat nog niet hebt gedaan.

Als je nog geen Sodexo4You-account hebt, kan je deze aanmaken door eerst op « Mijn saldo raadplegen » en vervolgens op « Mijn account aanmaken » te klikken op de website sodexo4you.be. Je kan dit ook rechtstreeks doen in de mobiele app door op “Mijn account aanmaken” te klikken.

Hoe kan ik mijn digitale Sport & Culture Pass gebruiken als ik de Sodexo4You-app niet heb?  

De Sport & Culture Pass is gekoppeld aan de mobiele Sodexo4You-app.

Om met je Sport & Culture Pass te betalen, moet je op de knop "Betalen" in je Sodexo4You-app klikken.

Dankzij de gratis app kan je steeds het saldo en de stortingen en transacties van je Sport & Culture Pass en je andere elektronische Sodexo-cheques op te volgen. Je vindt er ook alle handelaars die je cheques aanvaarden.

De handelaar scant mijn QR-code via zijn mobiele telefoon. Hoe weet ik of de betaling gelukt is ?  

Je betaling zal onmiddellijk zichtbaar en consulteerbaar zijn in de lijst met je transacties. De laatste betalingen worden aangeduid, zodat je ze nog sneller kunt vinden.

Is de betaling via mijn Sodexo4You-app veilig ?  

Je QR-code / streepjescode is beveiligd.Je kan enkel met je Sport & Culture Pass betalen door op de knop "Betalen" te drukken in je Sodexo4you-app. De applicatie zelf vereist het aanmaken van een account beschermd door het wachtwoord dat je zelf kiest.

Hoe kan ik betalen met de nieuwe Sport & Culture Pass bij een handelaar ?  

Het enige dat je hoeft te doen, is de Sodexo4you-app te downloaden op je smartphone. Bekijk de video voor meer informatie

Kan ik een kopie van mijn QR-code / barcode bewaren ?  

Je QR code/bar code is beveiligd. Om te betalen moet je altijd op de knop "Betalen" drukken in je Sodexo4you-app. Het scannen van een foto of screenshot werkt niet.

Heb ik een QR-code scanner nodig op mijn smartphone om betalingen te doen ?  

Neen. Je handelaar scant je code bij het afrekenen.

Hoe kan ik online betalen met mijn Sport & Culture Pass;?  

Voor online betalingen is je Sport & Culture-Pass gekoppeld aan een virtuele betaalkaart. Net als bij betalingen in de winkel, hoef je alleen maar de optie "Betalen" in je Sodexo4you-app te kiezen om de codes van je kaart te kunnen bekijken. Kopieer deze en vul ze in op de website van de handelaar.

Ik wil online betalen met mijn Sport & Culture Pass en er wordt naar mijn kaartnummer gevraagd. Over welk nummer gaat dit ?  

Het nummer van de virtuele Sport & Culture kaart is toegankelijk via de knop "Betalen" in je Sodexo4you-app.

Mijn kaartgegevens worden geweigerd als ik online betaal ?  

Controleer of je goed op de knop "Betalen" hebt gedrukt via de Sodexo4you-app. Dit is noodzakelijk voor je online betaling.

Ik heb een nieuwe smartphone  

We raden je ten zeerste aan om de app, elke keer dat je een nieuwe smartphone gebruikt, eerst te verwijderen op je oude smartphone.

Mijn handelaar kan de barcode in mijn Sodexo4You-app niet scannen. Welke referentie moet ik opgeven?  

Je handelaar kan het nummer van je virtuele kaart onder je barcode in je Sodexo4You-app terugvinden en dit als referentie invoeren.




Mijn Consumption Pass

Wat is het verschil tussen de coronapremie en de Consumption Pass (de consumptiecheque van Sodexo)?   

De coronapremie is een maatregel om de koopkracht van de werknemers te verhogen. Deze bonus kan alleen worden uitbetaald in de vorm van consumptiebonnen.

Hoe lang is de Consumption Pass geldig?  

Consumptiecheques zijn geldig tot 31 december 2022. Deze datum geldt ook voor de papieren cheques, ongeacht de datum die op die cheques gedrukt is.

Wat kan ik met mijn Consumption Pass kopen?  

De keuze is volledig aan jezelf. Voeding, kleding, sportartikelen,... Het enige belangrijke is dat de kleinhandelaar deel moet uitmaken van het Sodexo-netwerk om je cheques te kunnen aanvaarden. Ga naar de pagina "Waar gebruiken" op de Sodexo4You-website of download de mobiele Sodexo4You-app om te zien welke handelaars je cheques aanvaarden.

Waar kan ik mijn Consumption Pass gebruiken?  

Ga naar de pagina "Waar gebruiken" op de Sodexo4You-website of download de mobiele Sodexo4You-app om te zien welke handelaars je cheques aanvaarden.

Kan ik mijn Consumption Pass gebruiken voor online aankopen?  

Neen, jammer genoeg niet. Het wettelijke kader staat online betalingen met je consumptiecheques nog niet toe.

Hoe kan ik het saldo van mijn elektronische Consumption Pass te weten komen?  

Je kan je saldo via de volgende kanalen raadplegen:

Je vindt het saldo van je Consumption Pass terug onder de rubriek Cadeau/Consumption Pass

Wat gebeurt er met mijn Consumption Passes als mijn kaart verloren of gestolen wordt?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. Als je je Sodexo Card verliest of als ze gestolen wordt, hoef je alleen maar te bellen naar 070 344 344 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar) om je kaart te blokkeren.

Hierna worden je nieuwe kaart en pincode automatisch opgestuurd naar het adres dat je werkgever heeft opgegeven. Het openstaande saldo van je Consumption Pass blijft beschikbaar op je Sodexo-rekening en wordt overgezet op je nieuwe kaart. De geldigheid van de cheques die nog geldig waren op het moment dat je kaart geblokkeerd werd, word dan met 10 dagen verlengd.

Is het mogelijk om de geldigheid van mijn papieren Consumption Pass te verlengen?  

Goed nieuws! De regering heeft bij koninklijk besluit besloten de geldigheid van alle papieren consumptiecheques te verlengen. Je kan je consumptiecheques gebruiken tot en met 31 december 2022, ongeacht de datum die op je cheques gedrukt is.

Is het mogelijk om ongebruikte of vervallen Consumption Pass om te ruilen of terug te betalen?  

De Consumption Pass is niet inwisselbaar of terugbetaalbaar en de cheques moeten vóór 31 december 2022 gebruikt worden.

De Consumption Pass kunnen niet voor cash omgeruild worden. Ze kunnen ook niet meer aanvaard worden nadat hun vervaldatum is verstreken.

Goed nieuws! De regerering heeft bij koninklijk besluit besloten de geldigheid van alle papieren consumptiecheques te verlengen. Je kan je consumptiecheques gebruiken tot en met 31 december 2022, ongeacht de datum die op je cheques gedrukt is.

Kan een handelaar geld teruggeven in ruil voor je papieren consumptiecheques?  

Neen, consumptiecheques kunnen niet voor cash omgeruild worden.




Online betalen

Hoe betaal ik online met mijn Sodexo Card?   

Activeer in 2 minuten de online betalingsservice op je kaart:

1. Ga naar je profielpagina op Sodexo4you en log in of maak je profiel aan indien nodig.

2. Activeer de knop 'online' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens'.

3. Voer je mobiele nummer in en bevestig met de code die je per sms ontvangt.



4. Doe je aankopen online bij onze online partners

Bekijk de lijst met online shops

Waar kan ik online met mijn Sodexo Card betalen?   

Bekijk de lijst met online shops

Elke week worden nieuwe shops worden toegevoegd! Houd de pagina dus zeker in de gaten.

Hoe kies ik het type cheque waarmee ik online wil betalen ?   

Je kan zelf geen bepaald type cheque kiezen. Dit wordt automatisch door het systeem bepaald naargelang de e-shop waar je je aankopen doet. Het type cheque dat toegelaten is om je aankopen te betalen, wordt aangegeven bij het kiezen van de Sodexo-betaalmethode.

Ik wil online betalen maar heb onvoldoende saldo op mijn Sodexo Card.   

Geen probleem! Je kan een deel betalen met je Sodexo Card, en met een ander betaalmiddel aanvullen.

Wanneer je Sodexo als betaalmiddel kiest, wordt deze optie automatisch voorgesteld

e kan zelfs een tweede Sodexo Card gebruiken (van je partner bijvoorbeeld) om aan te vullen. Activeer wel eerst het online betalen op die kaart.

Ik vind de 'Sodexo'-betaalmethode niet om online te betalen.   

Heb je gekeken of de handelaar online betaling met Sodexo aanvaardt? Een handelaar die in de winkel Sodexo-cheques aanvaardt, laat niet noodzakelijk toe om er online mee te betalen.

Bekijk de lijst met online verkooppunten

Weet je zeker dat je aankopen kunnen betaald worden met je cheques? Om te weten welke producten met elke cheque gekocht kunnen worden, ga je naar de pagina's over onze cheques: Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass.

Mijn verrichting is geannuleerd/is mislukt. Wat moet ik doen ?   

Geen paniek! Je transactie werd volledig geannuleerd. Het bedrag van de betaling wordt niet van je saldo afgetrokken. Heb je een tweede betaalmethode gebruikt, dan wordt het betreffende bedrag ook niet gedebiteerd. Probeer de betaling opnieuw uit te voeren na een wachttijd van 24 uur. Indien het probleem aanhoudt, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 02 547 55 02.

De sms-validatiecode werkt niet. Wat moet ik doen ?   

Probeer het opnieuw met een nieuwe sms-code door onderaan het scherm op de link ‘ontvang een nieuwe code’ te klikken. Je kan maximaal 3 verschillende codes proberen. Als de 3e code niet werkt, wordt je betaling geannuleerd. Als veiligheidsmaatregel moet je dan 24 uur wachten om het met je kaart opnieuw te proberen of om een andere online betaling uit te voeren.

Let op: zorg ervoor dat je de pagina niet vernieuwt voordat je de nieuwe code invoert.

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst op 02 547 55 02.

Hoe deactiveer ik online betalen op mijn kaart ?   

Je kan de service op je kaart op elk moment deactiveren vanaf je profielpagina Sodexo4you. Deactiveer de knop ‘online’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Kan ik de online betaaloptie met mijn Sodexo Card activeren met een buitenlands mobiel nummer in Sodexo4You?   

Nee, je kan de online betaaloptie met je Sodexo Card enkel activeren met een belgisch mobiel nummer.

Ik heb een vraag over mijn online bestelling.   

Je kan rechtstreeks bij de handelaar terecht waar je je bestelling geplaatst hebt voor alle vragen rond het productaanbod, je bestelling en de levering ervan

Hoe kan ik mijn Sodexo Card opslaan op Takeaway.com ?  

Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.

Ik heb bij Takeaway.com besteld, maar het bedrag werd nog niet van mijn saldo afgetrokken.  

Je betalingen op Takeaway.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.

Ik wil mijn bestelling op Takeaway.com annuleren of een terugbetaling aanvragen.  

Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Takeaway.com. In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen. https://www.takeaway.com/be/klantenservice

Hoe vind ik de restauranten die mijn Sodexo Card aanvaarden op Takeaway.com ?  

Je kan je zoekopdracht filteren door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Takeaway.com.

Wat kan ik met mijn Lunch Pass betalen op Takeaway.com ?  

Je kan je Lunch Pass gebruken om maaltijden en dranken te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.

Ik zie de filter “Sodexo” niet op de Takeaway.com app  

Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.




Contactloos betalen met je kaart

Hoe activeer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.

Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.

Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.

Hoe deactiveer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn kaart?   

Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 25, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.

Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!

Wat is het maximale bedrag dat ik contactloos kan betalen?   

Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 25 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 25 kan niet gewijzigd worden.

Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 50 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.




Sodexo4You app

Wat kan ik doen met de Sodexo4You app?  

  • Je saldo en transacties raadplegen
  • Je voordelen van de maand en onze artikels ontdekken via de banner ‘Leuke ideetjes’
  • Alle handelaars vinden die je Sodexo Card aanvaarden
  • Een tweede profiel toevoegen (zoals bijvoorbeeld die van je partner) om al je kaarten te beheren op je smartphone
  • Je profiel en je wachtwoorden beheren
  • Toegang krijgen tot onze klantendienst en tot Card Stop

Ik ben afgemeld uit de app en mijn e-mailadres of wachtwoord worden niet herkend.  

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn profiel is geblokkeerd.  

Uit veiligheidsoverwegingen wordt je profiel geblokkeerd na 5 mislukte aanmeldpogingen.

Om je profiel te deblokkeren moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

De app herkent mijn aanmeldgegevens niet (kaartnummer of e-mailadres niet herkend).  

Om de app te kunnen gebruiken, moet je eerst een profiel aanmaken op Sodexo4You.

Klik hiervoor op ‘Mijn profiel aanmaken’ in je aanmeldvenster. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Sodexo4You.

Ik ontvang geen e-mail om een nieuw wachtwoord aan te vragen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar mijn wachtwoordvoorstel wordt niet aanvaard.  

Om aanvaard te worden, moet je wachtwoord:

  • uit minstens tekens bestaan
  • minstens een kleine letter bevatten
  • minstens een hoofdletter bevatten
  • minstens een cijfer of speciaal teken bevatten
  • verschillen van een woord dat verbonden is aan Sodexo (cheque, diensten …)

Ik heb me ingeschreven via de app maar heb de bevestigingsmail nooit ontvangen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

U wenst meteen met ons contact op te nemen?

U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.

Selecteer een optie.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.

Het nummer van de streepjescode van je Sodexo Card bestaat uit een reeks van 13 cijfers die je op de verso-zijde van je kaart terugvindt.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. Het e-mailadres is niet geldig. Probeer opnieuw.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.
Dit veld is verplicht.

Word lid

Schrijf je in op Sodexo4You en geniet van tal van voordelen dankzij je Sodexo-cheques!

Bekijk op elk ogenblik het saldo van je Sodexo Card

Ontdek waar je Sodexo-cheques bij jou in de buurt kan gebruiken

Geniet van mooie kortingen

Ontdek onze artikels met handige tips en ideeën