Hoe kunnen wij u helpen?

Mijn Sodexo Card

Hoe kan ik mijn PIN-code wijzigen?   

Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.

Ik heb 3 keer een verkeerde PIN-code ingegeven en mijn kaart is geblokkeerd. Wat moet ik doen?   

Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.

Ik ben mijn PIN-/PUK-code kwijt. Wat nu?  

Indien u uw PIN-/PUK-codes niet meer herinnert, kunt u zich wenden tot uw werkgever/personeelsdienst opdat de brief met PIN-/PUK-codes u opnieuw kan worden toegezonden.

U kan ook zelf een herverzending van het document met de PIN-/PUK-codes aanvragen. Hiervoor kan u onze Consumentendienst contacteren via e-mail naar info-sodexocard.be@sodexo.com of per telefoon op het nummer 02/547 55 02. U dient duidelijk uw naam, voornaam en geboortedatum te vermelden.

Opgelet: een nieuwe verzending van dit document kan mogelijk kosten met zich meebrengen.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. In geval van verlies of een gestolen kaart, kan u naar het nummer 070/344 344 bellen. Deze dienst is 7d/24u beschikbaar, en gaat u helpen om uw kaart te blokkeren.

Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, verlengd worden.

Om meer informatie in verband met de blokkeringsprocedure van Card Stop, kunt u de website www.cardstop.be (rubriek "Wat blokkeren? - E-cheques kaarten") bezoeken.

Waar kan ik het saldo van mijn Sodexo Card raadplegen?  

Voor elk type van elektronisch extralegaal voordeel is er een aparte Sodexo-rekening voorzien. Indien u dus zowel e-Eco Pass als e-Lunch Pass toegekend krijgt, heeft u één unieke Sodexo Card die twee Sodexo-rekeningen vertegenwoordigt: één ecochequerekening en één maaltijdchequerekening. Deze rekeningen zijn helemaal van elkaar gescheiden, ook wat betreft raadpleging van het saldo, de historiek van de uitgevoerde transacties en de cheques die het eerst komen te vervallen.

U kunt het saldo van beide rekeningen en de historiek van de uitgevoerde transacties met uw Sodexo Card raadplegen via de volgende kanalen:

  • Het transactie- of kassaticket met daarop
    • het totale bedrag van de transactie,
    • het saldo dat nog op de Sodexo-rekening staat,
    • het bedrag en de geldigheidsduur van de elektronische cheques die eerst vervallen;
  • Een waarschuwingsmail die u verwittigt dat er cheques gestort zijn en informatie geeft over hu geldigheidsdatum;
  • Uw beveiligde zone Sodexo4You;
  • Onze interactieve vocale dienst (24/24u – 7/7d): 02/547.55.02
  • De mobiele applicatie “Sodexo4You” die kan gedownload worden op https://sodexo4you.be/nl/content/applicatie
  • Het scherm van de betaalterminal, wanneer het saldo onvoldoende is.

Mijn kaart werkt niet. Wat moet ik doen?  

Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via info-sodexocard.be@sodexo.com.

Kan ik mijn PIN-code desactiveren?  

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.

Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!

Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!

Moet ik mijn kaart activeren voor ik ze kan gebruiken?  

Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.




Mijn cheques

Hoe kom ik te weten waar ik mijn e-Lunch Pass / (e-)Cadeau Pass / (e-)Eco Pass / Sport & Culture Pass kan gebruiken?  

Om na te gaan waar u uw cheques kan besteden, kan u onze zoekmachine raadplegen:
https://sodexo4you.be/nl/passmap

Hoe lang zijn mijn elektronische cadeau-cheques geldig?  

De cadeau-cheques zijn 12 maanden geldig, en dit vanaf de dag van de storting op uw Sodexo-rekening.

De start- en vervaldata van uw elektronische cadeau-cheques kan u gemakkelijk op uw beveiligde website Sodexo4You (www.Sodexo4You.be) terugvinden.




Online betalen

Hoe betaal ik online met mijn Sodexo-kaart?  

Begin met het activeren van de online betalingsservice op je kaart vanaf je profielpagina op Sodexo4you. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Activeer de knop 'online' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens'. Volg daarna de activeringsprocedure door je mobiele nummer in te voeren en het te bevestigen met de code die je per sms ontvangt. Dit duurt slechts 2 minuten.

Hoe kies ik het type cheque waarmee ik online wil betalen ?   

Je kan zelf geen bepaald type cheque kiezen. Dit wordt automatisch door het systeem bepaald naargelang de e-shop waar je je aankopen doet. Het type cheque dat toegelaten is om je aankopen te betalen, wordt aangegeven bij het kiezen van de Sodexo-betaalmethode.

Kan ik met mijn kaart online betalen als mijn saldo lager is dan het bedrag van mijn aankopen ?   

Ja. Het resterende bedrag kan tijdens de procedure met een andere betaalmethode betaald worden.

Ik vind de 'Sodexo'-betaalmethode niet om online te betalen.   

Heb je gekeken of de handelaar online betaling met Sodexo aanvaardt? Een handelaar die in de winkel Sodexo-cheques aanvaardt, laat niet noodzakelijk toe om er online mee te betalen.

Bekijk de lijst met online verkooppunten

Weet je zeker dat je aankopen kunnen betaald worden met je cheques? Om te weten welke producten met elke cheque gekocht kunnen worden, ga je naar de pagina's over onze cheques: Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass.

Mijn verrichting is geannuleerd/is mislukt. Wat moet ik doen ?   

Geen paniek! Je transactie werd volledig geannuleerd. Het bedrag van de betaling wordt niet van je saldo afgetrokken. Heb je een tweede betaalmethode gebruikt, dan wordt het betreffende bedrag ook niet gedebiteerd. Probeer de betaling opnieuw uit te voeren na een wachttijd van 24 uur. Indien het probleem aanhoudt, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 02 547 55 02.

De sms-validatiecode werkt niet. Wat moet ik doen ?   

Probeer het opnieuw met een nieuwe sms-code door onderaan het scherm op de link ‘ontvang een nieuwe code’ te klikken. Je kan maximaal 3 verschillende codes proberen. Als de 3e code niet werkt, wordt je betaling geannuleerd. Als veiligheidsmaatregel moet je dan 24 uur wachten om het met je kaart opnieuw te proberen of om een andere online betaling uit te voeren.

Let op: zorg ervoor dat je de pagina niet vernieuwt voordat je de nieuwe code invoert.

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst op 02 547 55 02.

Hoe deactiveer ik online betalen op mijn kaart ?   

Je kan de service op je kaart op elk moment deactiveren vanaf je profielpagina Sodexo4you. Deactiveer de knop ‘online’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Kan ik de online betaaloptie met mijn Sodexo Card activeren met een buitenlands mobiel nummer in Sodexo4You?   

Nee, je kan de online betaaloptie met je Sodexo Card enkel activeren met een belgisch mobiel nummer.

Ik heb een vraag over mijn online bestelling.   

Je kan rechtstreeks bij de handelaar terecht waar je je bestelling geplaatst hebt voor alle vragen rond het productaanbod, je bestelling en de levering ervan




Contactloos betalen met je kaart

Hoe activeer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.

Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.

Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.

Hoe deactiveer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn kaart?   

Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 25, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.

Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!

Wat is het maximale bedrag dat ik contactloos kan betalen?   

Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 25 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 25 kan niet gewijzigd worden.

Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 50 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.




Sodexo4You app

Wat kan ik doen met de Sodexo4You app?  

  • Je saldo en transacties raadplegen
  • Je voordelen van de maand en onze artikels ontdekken via de banner ‘Leuke ideetjes’
  • Alle handelaars vinden die je Sodexo Card aanvaarden
  • Een tweede profiel toevoegen (zoals bijvoorbeeld die van je partner) om al je kaarten te beheren op je smartphone
  • Je profiel en je wachtwoorden beheren
  • Toegang krijgen tot onze klantendienst en tot Card Stop

Ik ben afgemeld uit de app en mijn e-mailadres of wachtwoord worden niet herkend.  

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn profiel is geblokkeerd.  

Uit veiligheidsoverwegingen wordt je profiel geblokkeerd na 5 mislukte aanmeldpogingen.

Om je profiel te deblokkeren moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

De app herkent mijn aanmeldgegevens niet (kaartnummer of e-mailadres niet herkend).  

Om de app te kunnen gebruiken, moet je eerst een profiel aanmaken op Sodexo4You.

Klik hiervoor op ‘Mijn profiel aanmaken’ in je aanmeldvenster. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Sodexo4You.

Ik ontvang geen e-mail om een nieuw wachtwoord aan te vragen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar mijn wachtwoordvoorstel wordt niet aanvaard.  

Om aanvaard te worden, moet je wachtwoord:

  • uit minstens tekens bestaan
  • minstens een kleine letter bevatten
  • minstens een hoofdletter bevatten
  • minstens een cijfer of speciaal teken bevatten
  • verschillen van een woord dat verbonden is aan Sodexo (cheque, diensten …)

Ik heb me ingeschreven via de app maar heb de bevestigingsmail nooit ontvangen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

U wenst meteen met ons contact op te nemen?

U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.

Selecteer een optie.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.

Het nummer van de streepjescode van je Sodexo Card bestaat uit een reeks van 13 cijfers die je op de verso-zijde van je kaart terugvindt.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. Het e-mailadres is niet geldig. Probeer opnieuw.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.
Dit veld is verplicht.

Word lid

Schrijf je in op Sodexo4You en geniet van tal van voordelen dankzij je Sodexo-cheques!

Bekijk op elk ogenblik het saldo van je Sodexo Card

Ontdek waar je Sodexo-cheques bij jou in de buurt kan gebruiken

Geniet van mooie kortingen

Ontdek onze artikels met handige tips en ideeën