Hoe kunnen wij u helpen?

Heractivering vervallen cheques

Welke cheques mag ik heractiveren ?  

Je kan de Lunch Pass, Eco Pass et Consumption Pass heractiveren die sinds maximum 3 maanden zijn vervallen. Je hebt dan 3 maanden de tijd om ze te gebruiken.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging zijn ook betrokken. Die worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.
De andere cheques kunnen niet worden geheractiveerd.

Hoe kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

Jij kan je vervallen cheques heractiveren in je Sodexo4you-app.

  • 1. Kies de cheque die je wenst te heractiveren (Lunch Pass, Eco Pass of Consumption Pass).
  • 2. Druk op “Heractiveringscentrum”
  • 3. Kies de vervallen cheques die je wenst te heractiveren door te drukken op “Heractiveren”.
  • 4. Je cheques zullen binnen de 48u weer zichtbaar zijn in je app. Je hebt 3 maanden de tijd om ze te gebruiken.

Je kan ze ook heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u00).

Opgelet: de cheques mogen slechts één keer worden geheractiveerd.

Bekijk de stappen in deze video

Hoe kan ik mijn vervallen papieren cheques heractiveren ?  

Jij hoeft hier niets voor te doen. Papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch voor 6 maanden geheractiveerd. Andere papieren cheques kunnen niet worden geheractiveerd.

Tot wanneer kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

De vervallen cheques kunnen tot 3 maanden na de vervaldatum worden geheractiveerd.  De cheques die geheractiveerd kunnen worden, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.

Hoelang blijven mijn cheques geldig na heractivering ?  

De Lunch Pass, Eco Pass en Consumtion Pass blijven na heractivering 90 dagen geldig en mogen slechts eenmaal worden geheractiveerd.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden.

Hoeveel keer mag ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

De vervallen cheques kunnen slechts eenmaal worden geheractiveerd.

Ik heb geen smartphone/app. Hoe kan ik mijn vervallen cheques heractiveren ?  

e kan je vervallen cheques heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur).
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.

Hoe kan ik weten of ik cheques kan heractiveren ?  

De cheques die je kan heractiveren, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app en op je profiel op www.sodexo4you.be. Wanneer de boodschap “Je hebt geen cheques om te heractiveren” verschijnt, dan heb je al je cheques besteed voordat ze verliepen, of dan waren je cheques al meer dan 3 maanden vervallen. Er zijn dus geen cheques om te heractiveren. Vind je het heractiveringscentrum niet terug in je app? Dan heb je waarschijnlijk niet de laatste versie. Ga naar de App Store of Play Store en download de nieuwe versie van de app.
Heb je papieren Eco Pass die sinds september 2022 zijn vervallen en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging? Dan hoef je hier niets voor te doen. Deze worden automatisch geheractiveerd met 6 maanden.




Mijn Sodexo Card

Welke cheques kunnen met mijn Sodexo Card gebruikt worden ?  

De Sodexo Card omvat alle elektronische cheques van Sodexo, behalve de elektronische Sport & Cultuur-cheque die rechtstreeks via de Sodexo4You-app wordt gebruikt.

Hoe kan ik mijn PIN-code wijzigen?   

Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.

Ik heb 3 keer een verkeerde PIN-code ingegeven en mijn kaart is geblokkeerd. Wat moet ik doen?   

Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.

Wat moet ik doen als ik mijn pincode vergeten ben?  

Je kunt je pincode op elk moment bekijken in je Sodexo4You-app. Druk op "Meer", vervolgens op "Mijn Sodexo Card beheren" en neem de laatste 6 cijfers van je Sodexo Card erbij.

Om veiligheidsredenen verdwijnt de weergave van je pincode weer na 10 seconden. Wil je hem nog eens zien? Je kan hem tot 3x per dag raadplegen (en tot 9x per week).

Als je een kopie van het document met je pin-/PUK-codes per post wil ontvangen, neem dan contact op met ons op het nummer 02/547.55.02. Als je deze oplossing kiest, duurt het 5 werkdagen voordat je kaart wordt geleverd en je ze opnieuw kunt gebruiken.

Opgelet, er kunnen kosten verbonden zijn aan het opnieuw verzenden van dit document. Houd de codes die je krijgt goed bij.

Mijn kaart werkt niet. Wat moet ik doen?  

Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via helpdesk@sodexo.be.

Kan ik mijn PIN-code desactiveren?  

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.

Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!

Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!

Moet ik mijn kaart activeren voor ik ze kan gebruiken?  

Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.

Waar kan ik mijn saldo en de transacties van mijn Sodexo Card raadplegen ?  

Je kan je saldo en de historiek van je transacties raadplegen in je beveiligde zone op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.

Je kan je saldo ook raadplegen via onze telefonische dienst (24u/24 en 7d/7) op 02/547.55.02.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt ?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. De kaart zal binnen 10 werkdagen op het postkantoor worden afgeleverd en via de gebruikelijke kanalen naar jou verstuurd worden. Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, verlengd worden met 10 dagen.

Wat gebeurt er met mijn cheques in geval van verlies/diefstal van mijn kaart ?  

Het saldo van je nog beschikbare cheques wordt overgeschreven op je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-kaart.
Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, met 10 dagen verlengd worden.

Een naaste is overleden: wat moet ik doen als hij/zij een kaart had met cheques van zijn/haar werkgever?  

Neem contact op met de notaris die de formaliteiten zal afhandelen en u zal helpen de belangrijkste instanties te identificeren om het overlijden te melden.
In geval van overlijden van een werknemer worden de formaliteiten met betrekking tot het nog op de kaart beschikbare saldo afgehandeld door de werkgever.
Zodra de formaliteiten werden voldaan, ontvangt de erfgenaam een nieuwe kaart op zijn naam.
Voor meer informatie over de formaliteiten die bij overlijden moeten worden vervuld: www.notaris.be




Mijn Lunch Pass

Hoelang blijft mijn Lunch Pass geldig?  

Je Lunch Pass zijn 1 jaar geldig.

Hoe raadpleeg ik het saldo van mijn Lunch Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn Lunch Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.  

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Kan ik mijn Lunch Pass buiten België gebruiken?  

Neen. De in België uitgegeven cheques mag je enkel gebruiken in het Belgische aanvaardingsnetwerk.

Wat gebeurt er met mijn Lunch Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 

Voor welke producten kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je Lunch Pass is uitsluitend bestemd voor de aankoop van voedingsproducten of de betaling van je restaurantrekening.

Ook (alcoholische) drank kan betaald worden met je Lunch Pass.

Waar kan ik mijn Lunch Pass gebruiken ?  

Je kan ze op restaurant gebruiken, in de supermarkten of in buurtwinkels zoals de slager, de bakker, de kruidenierswinkel …

Je kan ze ook online gebruiken.

De handelaar of de website moet deel uitmaken van het Sodexo-netwerk.

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.




Mijn Eco Pass 

Hoelang blijft mijn Eco Pass geldig?  

Je Eco Pass zijn 2 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raaplegen van mijn elektronische Eco Pass?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Eco Pass?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat kan ik kopen met mijn Eco Pass?  

Via het platform www.myecocheques.be krijg je toegang tot de volledige lijst met producten en diensten die je kan kopen met je ecocheques.

Waar kan ik mijn Eco Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Wat gebeurt er met mijn elektronische Eco Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.

 




Mijn Cadeau Pass

Waar kan ik mijn Cadeau Pass gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Cadeau Pass geldig ?  

Je Cadeau Pass zijn 1 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.

Hoe kan ik het saldo raadplegen van mijn elektronische Cadeau Pass ?  

Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:

  • De website www.sodexo4you.be (via je beveiligde zone)
  • De mobiele app Sodexo4You
  • Per telefoon 24u/24 et 7d/7 op 02/547.55.02
  • Op het kasticket als je met je Sodexo Card betaald hebt

Hoe raadpleeg ik de transacties die ik heb uitgevoerd met mijn elektronische Pass ?  

Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You. 

Download de app gratis

Met de mobiele app Sodexo4you, raadpleeg je jouw Sodexo-rekening waar en wanneer jij dat wil!

Wat gebeurt er met mijn elektronische Cadeau Pass bij verlies of diefstal van mijn kaart?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.




Mijn Sport & Culture Pass 

Waar kan ik mijn Sport en Cultuurcheque gebruiken ?  

Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.

Of download de mobiele app Sodexo4you.

Hoelang blijft mijn Sport & Culture Pass geldig?  

Je sport- en cultuurcheques zijn 15 maanden geldig (van 1 juli tot 30 september van het volgende jaar). Dit geldt zowel voor digitale als voor papieren cheques.

Mijn Sport & Culture Pass zijn vervallen, wat kan ik doen?  

Jammer genoeg is het wettelijk niet toegelaten je vervallen cheques terug te betalen noch om te ruilen.

Het lezen van de QR-code in mijn app werkt niet, wat kan ik doen ?  

Contoleer de lichtsterkte van het scherm van je smartphone en pas ze indien nodig aan.

De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dat vind je in je Sodexo4You-app onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass".

Als dat nog steeds niet werkt, heb je mogelijk de termijn van 3 minuten overschreden. De QR-code is dan niet meer geldig. Ga in dat geval een stap terug. Klik opnieuw op "Betalen" om een nieuwe weergave van de QR-code te genereren.

Wat is de digitale Sport & Culture Pass ?  

Heb je Sport & Culture Pass van je werkgever ontvangen? Goed nieuws, want dit is een leuk extralegaal voordeel dat bij je loonpakket zit. Bij Sodexo is Sport & Culture Pass digitaal. Dat wil zeggen dat je het bedrag (gekozen door je werkgever) virtueel krijgt op je Sodexo4You-account. Je betaalt ook online of bij de handelaar via de Sodexo4You-app of de website.

Sodexo is de eerste uitgever die deze oplossing in België aanbiedt.

Wat heb ik nodig om te betalen met de digitale Sport & Culture Pass ?  

  • een smartphone (Android of iOS), die verbonden is met het internet
  • de Sodexo4you-app waarin je een account hebt aangemaakt.

Heb ik een Sodexo Card nodig voor mijn digitale Sport & Culture Pass?  

Je hebt je Sodexo Card alleen nodig om de Sodexo4You-account aan te maken als je dat nog niet hebt gedaan.

Als je nog geen Sodexo4You-account hebt, kan je deze aanmaken door eerst op « Mijn saldo raadplegen » en vervolgens op « Mijn account aanmaken » te klikken op de website sodexo4you.be. Je kan dit ook rechtstreeks doen in de mobiele app door op “Mijn account aanmaken” te klikken.

Ik heb geen smartphone/de Sodexo4You-app niet. Hoe kan ik mijn digitale Sport & Culture Pass gebruiken ?  

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook je nummer en veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be. Meld je aan via "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".

Gebruik vervolgens het nummer en de veiligheidscode van de kaart als je online wilt betalen, of toon de QR-code op je scherm of op papier aan de handelaar. De QR-code kan je afdrukken vanuit je profiel op www.sodexo4you.be.

Je betaalmethoden zijn 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.

Goed om te weten: onze app is gratis. Daarmee kan je steeds het saldo van al je elektronische Sodexo-cheques raadplegen (Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass of Sport & Culture Pass). Je vindt er ook alle handelaars die je cheques aan000vaarden. De app is beschikbaar op Android en iOS.

De handelaar scant mijn QR-code via zijn mobiele telefoon. Hoe weet ik of de betaling gelukt is ?  

Je betaling zal onmiddellijk zichtbaar en consulteerbaar zijn in de lijst met je transacties. De laatste betalingen worden aangeduid, zodat je ze nog sneller kunt vinden.

Is de betaling via mijn Sodexo4You-app veilig ?  

Je QR-code / streepjescode is beveiligd.Je kan enkel met je Sport & Culture Pass betalen door op de knop "Betalen" te drukken in je Sodexo4you-app. De applicatie zelf vereist het aanmaken van een account beschermd door het wachtwoord dat je zelf kiest.

Hoe kan ik betalen met de digitale Sport & Culture Pass bij een handelaar ?  

Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,

  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Passs" en druk op "Betalen"
  • Er verschijnt een 100 % beveiligde QR-code op het scherm. Toon de QR-code aan de handelaar, die ze met zijn/haar eigen smartphone of kassasysteem moet scannen.
  • De QR-code is 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code genereren.

    Bekijk de video voor meer informatie

    Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR code terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Toon je scherm aan de handelaar of druk de QR-code gewoon af (ze blijft 7 dagen geldig en kan zo vaak geactiveerd worden als je wilt).

Kan ik een kopie van mijn QR-code/barcode bewaren ?  

Je QR code/barcode is beveiligd. Om te betalen moet je altijd op de knop "Betalen" drukken in je Sodexo4you-app, of op "Activeer mijn betaalmethoden" in je profiel op www.sodexo4you.be. Het scannen van een foto of screenshot werkt niet.

Als je de QR-code in je profiel op Sodexo4you.be hebt afgedrukt, is die een week geldig. Na deze termijn werkt de scan niet meer en moet je ze opnieuw afdrukken.

Heb ik een QR-code scanner nodig op mijn smartphone om betalingen te doen ?  

Neen. Je handelaar scant je code bij het afrekenen.

Hoe kan ik online betalen met Sport & Culture Pass ?  

Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,

  • Valideer je winkelmandje en selecteer Sport & Culture Pass als betaalmethode
  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Voer het nummer en de veiligheidscode van je virtuele kaart in op de website van de handelaar en bevestig je betaling.

Bekijk de video voor meer informatie

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Ik wil online betalen met mijn Sport & Culture Pass. Er wordt naar mijn kaartnummer gevraagd. Over welk nummer gaat het ?  

Voor online betalingen is je Sport & Culture Pass gekoppeld aan een virtuele betaalkaart. Het nummer en de veiligheidscode van deze virtuele kaart vind je in je Sodexo4you-app:

  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass"
  • Druk op de knop "Betalen".
De codes van de kaart verschijnen dan onder de QR-code.

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het kaartnummer en de veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.

Mijn kaartgegevens worden geweigerd als ik online betaal, wat kan ik doen ?  

Controleer of je goed op de knop "Betalen" hebt getikt in je Sodexo4you-app. Dat is noodzakelijk voor je online betaling. Zodra je op "Betalen" hebt getikt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.

Ben je het nummer en de veiligheidscode van je kaart op www.sodexo4you.be gaan raadplegen? De 7 dagen zijn misschien al voorbij. Klik dan opnieuw op "Activeer mijn betaalmethoden" en krijg een nieuwe termijn van 7 dagen om online te betalen met je Sport & Culture Pass.

Ik heb een nieuwe smartphone, wat kan ik doen ?  

We raden je ten zeerste aan om, telkens wanneer je een nieuwe smartphone gebruikt, de Sodexo4You-app eerst te verwijderen van je oude smartphone.

De handelaar kan de barcode in mijn Sodexo4You-app niet scannen. Wat kan ik doen ?  

De QR-code is misschien niet meer geldig. Zodra je op "Betalen" hebt gedrukt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kan je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.

Anders kan de handelaar ook het nummer van je virtuele kaart handmatig invoeren. Dit nummer vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").

Waar kan ik de QR-code vinden om af te drukken ?  

Surf naar www.sodexo4you.be en meld je aan in je Sodexo4You-account via "Profiel & saldo". Klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".

Je ziet nu de QR-code en kan deze ook afdrukken.

Om veiligheidsredenen blijft de QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.

Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.

Ik heb mijn QR-code afgedrukt, maar ze werkt niet. Wat kan ik doen ?  

Om veiligheidsredenen blijft de afgedrukte QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn wordt hij gedeactiveerd en werkt hij niet meer. Om de code te gebruiken, hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.

De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dit vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").

Hoe kan ik betalen met de digitale Sport & Culture Pass ?  

Om met de digitale Sport & Culture Pass te kunnen betalen, moet je van tevoren je Sodexo4You-account aanmaken en de app downloaden. Vervolgens,

Betalen bij een handelaar:

  • Open je Sodexo4You-app
  • Ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Er verschijnt een 100% beveiligde QR-code op het scherm. Toon de QR-code aan de handelaar, die ze met zijn of haar eigen smartphone zal scannen. Bekijk de video voor meer informatie.

Online betalen:

  • Valideer je winkelmandje en selecteer de Sport & Culture Pass als betaalmethode
  • Open je Sodexo4You app, ga naar de rubriek "Sport & Culture Pass" en druk op "Betalen"
  • Voer het nummer en de veiligheidscode van je virtuele kaart in op de website van de handelaar en bevestig je betaling Bekijk de video voor meer informatie.

Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). De QR-code kan je indien nodig ook afdrukken.




Online betalen

Hoe betaal ik online met mijn Sodexo Card?   

Activeer in 2 minuten de online betalingsservice op je kaart:

1. Ga naar je profielpagina op Sodexo4you en log in of maak je profiel aan indien nodig.

2. Activeer de knop 'online' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens'.

3. Voer je mobiele nummer in en bevestig met de code die je per sms ontvangt.



4. Doe je aankopen online bij onze online partners

Bekijk de lijst met online shops

5. Online betalingsprocedure

  • Kies een Sodexo-betaalmethode

    Kies 'Sodexo' binnen de betaalmethodes die worden aangeboden door de handelaar. Vul vervolgens je kaartgegevens in (kaartnummer en vervaldatum).

  • Pas je betaling aan

    Het maximale bedrag dat je met je cheques mag betalen, wordt automatisch berekend en op het scherm weergegeven. Je kan het volledige bedrag betalen met je cheques of dit bedrag verlagen en je betaling voltooien met een andere betaalmethode als je dat wenst.

  • Verschilt het getoonde bedrag van het totaalbedrag van je aankopen?

    Dit betekent dat een deel van je aankopen (sommige producten of verzendkosten) niet met je cheques kan betaald worden, of dat het saldo op je kaart onvoldoende is om het volledige bedrag te betalen. In dat geval moet je een tweede betalingsmethode kiezen om je bestelling af te ronden.

  • Valideer je betaling

    Bevestig je mobiele nummer en voer de 4-cijferige code in die je per sms ontvangen hebt om je betaling te bevestigen en te beveiligen.

  • Geniet van je aankopen !

Waar kan ik online met mijn Sodexo Card betalen?   

Bekijk de lijst met online shops

Elke week worden nieuwe shops worden toegevoegd! Houd de pagina dus zeker in de gaten.

Hoe kies ik het type cheque waarmee ik online wil betalen ?   

Je kan zelf geen bepaald type cheque kiezen. Dit wordt automatisch door het systeem bepaald naargelang de e-shop waar je je aankopen doet. Het type cheque dat toegelaten is om je aankopen te betalen, wordt aangegeven bij het kiezen van de Sodexo-betaalmethode.

Ik wil online betalen maar heb onvoldoende saldo op mijn Sodexo Card.   

Geen probleem! Je kan een deel betalen met je Sodexo Card, en met een ander betaalmiddel aanvullen.

Wanneer je Sodexo als betaalmiddel kiest, wordt deze optie automatisch voorgesteld

e kan zelfs een tweede Sodexo Card gebruiken (van je partner bijvoorbeeld) om aan te vullen. Activeer wel eerst het online betalen op die kaart.

Ik vind de 'Sodexo'-betaalmethode niet om online te betalen.   

Heb je gekeken of de handelaar online betaling met Sodexo aanvaardt? Een handelaar die in de winkel Sodexo-cheques aanvaardt, laat niet noodzakelijk toe om er online mee te betalen.

Bekijk de lijst met online verkooppunten

Weet je zeker dat je aankopen kunnen betaald worden met je cheques? Om te weten welke producten met elke cheque gekocht kunnen worden, ga je naar de pagina's over onze cheques: Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass.

Mijn verrichting is geannuleerd/is mislukt. Wat moet ik doen ?   

Geen paniek! Je transactie werd volledig geannuleerd. Het bedrag van de betaling wordt niet van je saldo afgetrokken. Heb je een tweede betaalmethode gebruikt, dan wordt het betreffende bedrag ook niet gedebiteerd. Probeer de betaling opnieuw uit te voeren na een wachttijd van 24 uur. Indien het probleem aanhoudt, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 02 547 55 02.

De sms-validatiecode werkt niet. Wat moet ik doen ?   

Probeer het opnieuw met een nieuwe sms-code door onderaan het scherm op de link ‘ontvang een nieuwe code’ te klikken. Je kan maximaal 3 verschillende codes proberen. Als de 3e code niet werkt, wordt je betaling geannuleerd. Als veiligheidsmaatregel moet je dan 24 uur wachten om het met je kaart opnieuw te proberen of om een andere online betaling uit te voeren.

Let op: zorg ervoor dat je de pagina niet vernieuwt voordat je de nieuwe code invoert.

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst op 02 547 55 02.

Hoe deactiveer ik online betalen op mijn kaart ?   

Je kan de service op je kaart op elk moment deactiveren vanaf je profielpagina Sodexo4you. Deactiveer de knop ‘online’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Kan ik de online betaaloptie met mijn Sodexo Card activeren met een buitenlands mobiel nummer in Sodexo4You?   

Nee, je kan de online betaaloptie met je Sodexo Card enkel activeren met een belgisch mobiel nummer.

Ik heb een vraag over mijn online bestelling.   

Je kan rechtstreeks bij de handelaar terecht waar je je bestelling geplaatst hebt voor alle vragen rond het productaanbod, je bestelling en de levering ervan

Op Takeaway online betalen

Hoe kan ik mijn Sodexo Card opslaan op Takeaway.com ?  

Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.

Ik heb bij Takeaway.com besteld, maar het bedrag werd nog niet van mijn saldo afgetrokken.  

Je betalingen op Takeaway.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.

Ik wil mijn bestelling op Takeaway.com annuleren of een terugbetaling aanvragen.  

Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Takeaway.com. In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen. https://www.takeaway.com/be/klantenservice

Hoe vind ik de restauranten die mijn Sodexo Card aanvaarden op Takeaway.com ?  

Je kan je zoekopdracht filteren door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Takeaway.com.

Wat kan ik met mijn Lunch Pass betalen op Takeaway.com ?  

Je kan je Lunch Pass gebruken om maaltijden en dranken te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.

Ik zie de filter “Sodexo” niet op de Takeaway.com app  

Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.

Op Deliveroo online betalen

Hoe kan ik mijn Sodexo Card opslaan op Deliveroo.com ?  

Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.

Ik heb bij Deliveroo.com besteld, maar het bedrag werd nog niet van mijn saldo afgetrokken.  

Je betalingen op Deliveroo.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.

Ik wil mijn bestelling op Deliveroo.com annuleren of een terugbetaling aanvragen.   

Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Deliveroo.com In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen.

Hoe vind ik de restaurants die mijn Sodexo Card aanvaarden op Deliveroo.com ?  

Je kan je zoekopdracht verfijnen door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Deliveroo.com .

Wat kan ik met mijn Lunch Pass betalen op Deliveroo.com ?  

Je kan je Lunch Pass gebruiken om maaltijden en drankjes te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.

Ik zie de filter “Sodexo” niet op de Deliveroo.com app   

Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.




Contactloos betalen

Hoe activeer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.

Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.

Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.

Hoe deactiveer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn kaart?   

Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 50, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.

Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!

Wat is het maximale bedrag dat ik contactloos kan betalen?   

Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 50 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 50 kan niet gewijzigd worden.

Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 100 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.




Betalen met Payconiq

Ik wil met mijn Lunch Pass betalen via de Payconic app maar dit werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen ?  

Vooraleer je een betaling uitvoert met je Lunch Pass via de Payconic app by Bancontact, moet je nakijken of je je Sodexo Card goed hebt toegevoegd aan de Payconic app by Bancontact. Vervolgens ga je na of je in je Sodexo4You-profiel op www.sodexo4you.be, online en mobiele betalingen goed hebt toegestaan. Zonder deze toestemming zijn dit soort betalingen immers onmogelijk.

Kan je ondanks de toevoeging van je Sodexo Card en de activering van de online en mobiele betalingen nog altijd niet betalen met je Lunch Pass via de Payconiq by Bancontact app? Dan raden we je aan om per e-mail contact op te nemen met het support team via support@payconiq.be

Ik heb zonet een betaling uitgevoerd met mijn Lunch Pass via de Payconiq by Bancontact app, maar ik stel vast dat het ingehouden bedrag niet correct is (en hoger dan het bedrag dat ik in werkelijk moest betalen). Wat nu ?  

Het ingehouden bedrag stemt overeen met het bedrag dat je hebt ingevuld op je smartphone en dat werd bevestigd door de handelaar op het ogenblik van de transactie. Als het bedrag van de Lunch Pass dat is ingehouden niet overeenstemt met (en hoger ligt dan) het totaalbedrag van je aankopen, dan raden we je aan om dit rechtstreeks met de handelaar te bespreken en samen een bevredigende manier te vinden om het teveel betaalde bedrag terug te vorderen.

Hoe voeg je je Sodexo Card toe aan de Payconiq by Bancontact-app?  

Om je Sodexo Card toe te voegen, bekijk deze video

Hoe kan ik betalen met maaltijdcheques in de Payconiq by Bancontact-app?  

Zorg er eerst voor dat je jouw Sodexo Card hebt toegevoegd aan de Payconiq by Bancontact-app en bekijk daarna de video.

Ik heb andere vragen over het gebruik van mijn Sodexo-cheques met Payconiq by Bancontact.  

Je vindt veel antwoorden op de Payconiq FAQ.




Sodexo4You-app

Wat kan ik doen met de Sodexo4You app?  

  • Je saldo en transacties bekijken
  • Bekijk je pincode als je ze vergeten bent
  • Je voordelen van de maand en onze artikels ontdekken via de banner ‘Leuke ideetjes’
  • Alle handelaars vinden die je Sodexo Card aanvaarden
  • Een tweede profiel toevoegen (zoals bijvoorbeeld die van je partner) om al je kaarten te beheren op je smartphone
  • Je profiel en je wachtwoorden beheren
  • Je kaart laten blokkeren bij verlies/diefstal
  • Toegang krijgen tot onze klantendienst

Hoe maak ik mijn account aan op Sodexo4you ?  

Vanuit je mobiele applicatie:
Maak je Sodexo4You-account aan te klikken op "Mijn account maken" op het loginscherm van de toepassing. Je word doorgestuurd naar de Sodexo4You website.

Vanuit de Sodexo4you-website:
Maak je Sodexo4You-account aan door op de knop "Mijn saldo raadplegen" en vervolgens op "Mijn account aanmaken" te klikken.

Mijn Sodexo4You app werkt niet meer. Wat moet ik doen ?  

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) en verifieer of je de laatste versie van de app hebt. Indien dit niet het geval is, installeer dan de nieuwe versie door de app te updaten.

Werkt de app nog steeds niet?

Verwijder de Sodexo4You app en herinstalleer door te downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Indien je, ondanks deze twee opties, nog steeds geen verbinding kan maken, vraag dan een nieuw paswoord aan op www.sodexo4you.be, klik op “Inloggen” en kies “Wachtwoord vergeten”.

Ik ben afgemeld uit de app en mijn e-mailadres of wachtwoord worden niet herkend.  

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn profiel is geblokkeerd.  

Uit veiligheidsoverwegingen wordt je profiel geblokkeerd na 5 mislukte aanmeldpogingen.

Om je profiel te deblokkeren moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

De app herkent mijn aanmeldgegevens niet (kaartnummer, wachtwoord of e-mailadres niet herkend).  

Om de app te kunnen gebruiken, moet je eerst een profiel aanmaken op Sodexo4You.

Klik hiervoor op ‘Mijn profiel aanmaken’ in je aanmeldvenster. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Sodexo4You.

Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.

Ik ontvang geen e-mail om een nieuw wachtwoord aan te vragen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar mijn wachtwoordvoorstel wordt niet aanvaard.  

Om aanvaard te worden, moet je wachtwoord:

  • uit minstens tekens bestaan
  • minstens een kleine letter bevatten
  • minstens een hoofdletter bevatten
  • minstens een cijfer of speciaal teken bevatten
  • verschillen van een woord dat verbonden is aan Sodexo (cheque, diensten …)

Ik heb me ingeschreven via de app maar heb de bevestigingsmail nooit ontvangen.  

Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.




Mijn Consumption Pass

Mijn Consumption Pass werden gebruikt, terwijl ik voor mijn aankoop een andere cheque wilde gebruiken (Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass). Hoe komt dat?  

Om het gebruik van je Consumption Pass makkelijker te maken en je een zo ruim mogelijk netwerk te bieden, hebben we een systeem ontwikkeld dat bepaalt in welke volgorde je cheques gebruikt worden wanneer je een aankoop doet met je Sodexo Card.

Je cheques worden automatisch in deze volgorde gebruikt:

- om te beginnen je cheques (Consumption Pass, Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass) die voldoende zijn voor het hele aankoopbedrag,
- daarna je cheques (Consumption Pass, Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass) met de dichtstbijzijnde vervaldatum.

Voorbeeld:

Je wilt accessoires voor je fiets kopen voor een bedrag van € 80:

- Je beschikt over € 50 aan Eco Pass en € 100 aan Consumption Pass. Je Consumption Pass worden dan automatisch gebruikt, omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen, terwijl dat met je Eco Pass niet het geval was.

- Je beschikt over € 250 aan Eco Pass die geldig zijn tot 30 juni 2023 en over € 100 aan Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2022. Je Consumption Pass worden automatisch gebruikt, omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen en hun vervaldatum dichterbij ligt dan voor je Eco Pass.

Dit systeem helpt je om je cheques optimaal te gebruiken op basis van hun vervaldatum.

Met de Consumption Pass kun je de volgende aankopen doen:

- milieuvriendelijke aankopen (zoals met de Eco Pass)
- voedingsmiddelen (zoals met de Lunch Pass)
- aankopen voor geschenken (zoals met de Cadeau Pass)

Ik wilde mijn Consumption Pass gebruiken, maar er werd een andere cheque gebruikt (Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass). Hoe komt dat?  

Om het gebruik van je Consumption Pass makkelijker te maken en je een zo ruim mogelijk netwerk te bieden, hebben we een systeem ontwikkeld dat bepaalt in welke volgorde je cheques gebruikt worden wanneer je een aankoop doet met je Sodexo Card.

Je cheques worden automatisch in deze volgorde gebruikt:

- om te beginnen je cheques (Consumption Pass, Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass) die voldoende zijn voor het hele aankoopbedrag,
- daarna je cheques (Consumption Pass, Lunch Pass, Eco Pass of Cadeau Pass) met de dichtstbijzijnde vervaldatum.

Voorbeeld:

In een boetiek wil je kleren kopen voor een bedrag van € 100:

- Je beschikt over € 120 aan geldige Cadeau Pass en € 50 aan geldige Consumption Pass. Je Cadeau Pass worden dan automatisch gebruikt, omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen, terwijl dat met je Consumption Pass niet het geval was.

- Je beschikt over € 120 aan Cadeau Pass die geldig zijn tot 30 juni 2022 en € 150 aan Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2022. Je Cadeau Pass worden dan automatisch gebruikt, omdat je er je aankopen volledig mee kunt betalen en hun vervaldatum dichterbij ligt dan voor je Consumption Pass.

Dit systeem helpt je om je cheques optimaal te gebruiken op basis van hun vervaldatum.

Met de Consumption Pass kun je de volgende aankopen doen:

- milieuvriendelijke aankopen (zoals met de Eco Pass)
- voedingsmiddelen (zoals met de Lunch Pass)
- aankopen voor geschenken (zoals met de Cadeau Pass)

Wat is de Consumption Pass (consumptiecheque)?   

De coronapremie, die de vorm aanneemt van Consumption Pass (consumptiecheques), maakt deel uit van het interprofessioneel akkoord voor 2021 - 2022. Die overeenkomst houdt onder meer in dat werkgevers die goed hebben gepresteerd tijdens de crisis een eenmalige bonus kunnen toekennen aan hun werknemers. Werkgevers kunnen tot €500 per werknemer geven, die ze kunnen besteden in een groot acceptatienetwerk in België.

In welk formaat is de Consumption Pass (consumptiecheque) beschikbaar?   

De Consumption Pass (consumptiecheques) is beschikbaar in elektronisch formaat. Die wordt toegevoegd op de Sodexo Card, waar het saldo zichtbaar op zal zijn.

Wat is het verschil tussen de coronapremie en de Consumption Pass (de consumptiecheque van Sodexo)?   

De coronapremie is een maatregel om de koopkracht van de werknemers te verhogen. Deze bonus kan alleen worden uitbetaald in de vorm van consumptiebonnen.

Hoe lang is de Consumption Pass geldig?  

Consumptiecheques zijn geldig tot 31 december 2022. Deze datum geldt ook voor de papieren cheques, ongeacht de datum die op die cheques gedrukt is.

Wat kan ik met mijn Consumption Pass kopen?  

De keuze is volledig aan jezelf. Voeding, kleding, sportartikelen,... Het enige belangrijke is dat de kleinhandelaar deel moet uitmaken van het Sodexo-netwerk om je cheques te kunnen aanvaarden. Ga naar de pagina "Waar gebruiken" op de Sodexo4You-website of download de mobiele Sodexo4You-app om te zien welke handelaars je cheques aanvaarden.

Waar kan ik mijn Consumption Pass gebruiken?  

Ga naar de pagina "Waar gebruiken" op de Sodexo4You-website of download de mobiele Sodexo4You-app om te zien welke handelaars je cheques aanvaarden.

Mijn handelaar aanvaardt (nog) geen Consumption Pass (consumptiecheques)  

Wil je je Consumption Pass (consumptiecheques) uitgeven bij een handelaar, maar vind je deze niet terug in onze lijst Waar uitgeven? Laat hem dan zeker even de voorwaarden nakijken, want als hij je Consumption Pass (consumptiecheques) wel wil aanvaarden, kan hij zich hiervoor met enkele keren klikken bij Sodexo aansluiten en kan jij je cheques meteen bij hem uitgeven!

Moet het bedrag van de Consumption Pass (consumptiecheque) in één keer gebruikt worden ?  

De coronapremie (consumptiecheques) wordt beschikbaar gesteld op de Sodexo Card. Het is dus mogelijk om het bedrag in verschillende keren te besteden.

Opgelet, de terugbetaling in geld is niet toegestaan.

Kan ik mijn Consumption Pass gebruiken voor online aankopen?  

Neen, jammer genoeg niet. Het wettelijke kader staat online betalingen met je consumptiecheques nog niet toe.

Hoe kan ik het saldo van mijn elektronische Consumption Pass te weten komen?  

Je kan je saldo via de volgende kanalen raadplegen:

Je vindt het saldo van je Consumption Pass terug onder de rubriek Cadeau/Consumption Pass

Wat gebeurt er met mijn Consumption Passes als mijn kaart verloren of gestolen wordt?  

In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.

Hierna worden je nieuwe kaart en pincode automatisch opgestuurd naar het adres dat je werkgever heeft opgegeven. Het openstaande saldo van je Consumption Pass blijft beschikbaar op je Sodexo-rekening en wordt overgezet op je nieuwe kaart. De geldigheid van de cheques die nog geldig waren op het moment dat je kaart geblokkeerd werd, word dan met 10 dagen verlengd.

Is het mogelijk om de geldigheid van mijn papieren Consumption Pass te verlengen?  

Goed nieuws! De regering heeft bij koninklijk besluit besloten de geldigheid van alle papieren consumptiecheques te verlengen. Je kan je consumptiecheques gebruiken tot en met 31 december 2022, ongeacht de datum die op je cheques gedrukt is.

Is het mogelijk om ongebruikte of vervallen Consumption Pass om te ruilen of terug te betalen?  

De Consumption Pass is niet inwisselbaar of terugbetaalbaar en de cheques moeten vóór 31 december 2022 gebruikt worden.

De Consumption Pass kunnen niet voor cash omgeruild worden. Ze kunnen ook niet meer aanvaard worden nadat hun vervaldatum is verstreken.

Goed nieuws! De regerering heeft bij koninklijk besluit besloten de geldigheid van alle papieren consumptiecheques te verlengen. Je kan je consumptiecheques gebruiken tot en met 31 december 2022, ongeacht de datum die op je cheques gedrukt is.

Kan een handelaar geld teruggeven in ruil voor je papieren consumptiecheques?  

Neen, consumptiecheques kunnen niet voor cash omgeruild worden.

Kunnen de Consumption Pass (consumptiecheques) ingewisseld worden voor geld ?  

Neen, consumptiecheques kunnen noch geheel noch gedeeltelijk gewisseld worden in cash geld.

U wenst meteen met ons contact op te nemen?

U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.

Selecteer een optie.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.

Het nummer van de streepjescode van je Sodexo Card bestaat uit een reeks van 13 cijfers die je op de verso-zijde van je kaart terugvindt.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. Het e-mailadres is niet geldig. Probeer opnieuw.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.
Dit veld is verplicht.

Word lid,

Schrijf je in op Sodexo4You en geniet van tal van voordelen dankzij je Sodexo-cheques!

Je saldo

Bekijk je saldo op je Sodexo Card op elk moment

De kaart

Bekijk waar je je Sodexo-cheques kunt besteden bij jou in de buurt

Promoties

Geniet van exclusieve kortingen en promo's

Blogs

Blogposts vol ideeën om je Sodexo-cheques te besteden