Hoe kunnen wij u helpen?

Mijn Sodexo Card

Hoe kan ik mijn PIN-code wijzigen?   

Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.

Ik heb 3 keer een verkeerde PIN-code ingegeven en mijn kaart is geblokkeerd. Wat moet ik doen?   

Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.

Ik ben mijn PIN-/PUK-code kwijt. Wat nu?  

Indien u uw PIN-/PUK-codes niet meer herinnert, kunt u zich wenden tot uw werkgever/personeelsdienst opdat de brief met PIN-/PUK-codes u opnieuw kan worden toegezonden.

U kan ook zelf een herverzending van het document met de PIN-/PUK-codes aanvragen. Hiervoor kan u onze Consumentendienst contacteren via e-mail naar info-sodexocard.be@sodexo.com of per telefoon op het nummer 02/547 55 02. U dient duidelijk uw naam, voornaam en geboortedatum te vermelden.

Opgelet: een nieuwe verzending van dit document kan mogelijk kosten met zich meebrengen.

Wat moet ik doen als mijn kaart verloren gaat/gestolen wordt?  

Sodexo werkt samen met Card Stop. In geval van verlies of een gestolen kaart, kan u naar het nummer 070/344 344 bellen. Deze dienst is 7d/24u beschikbaar, en gaat u helpen om uw kaart te blokkeren.

Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, verlengd worden.

Om meer informatie in verband met de blokkeringsprocedure van Card Stop, kunt u de website www.cardstop.be (rubriek "Wat blokkeren? - E-cheques kaarten") bezoeken.

Waar kan ik het saldo van mijn Sodexo Card raadplegen?  

Voor elk type van elektronisch extralegaal voordeel is er een aparte Sodexo-rekening voorzien. Indien u dus zowel e-Eco Pass als e-Lunch Pass toegekend krijgt, heeft u één unieke Sodexo Card die twee Sodexo-rekeningen vertegenwoordigt: één ecochequerekening en één maaltijdchequerekening. Deze rekeningen zijn helemaal van elkaar gescheiden, ook wat betreft raadpleging van het saldo, de historiek van de uitgevoerde transacties en de cheques die het eerst komen te vervallen.

U kunt het saldo van beide rekeningen en de historiek van de uitgevoerde transacties met uw Sodexo Card raadplegen via de volgende kanalen:

  • Het transactie- of kassaticket met daarop
    • het totale bedrag van de transactie,
    • het saldo dat nog op de Sodexo-rekening staat,
    • het bedrag en de geldigheidsduur van de elektronische cheques die eerst vervallen;
  • Een waarschuwingsmail die u verwittigt dat er cheques gestort zijn en informatie geeft over hu geldigheidsdatum;
  • Uw beveiligde zone Sodexo4You;
  • Onze interactieve vocale dienst (24/24u – 7/7d): 02/547.55.02
  • De mobiele applicatie “Sodexo4You” die kan gedownload worden op https://sodexo4you.be/nl/content/applicatie
  • Het scherm van de betaalterminal, wanneer het saldo onvoldoende is.

Mijn kaart werkt niet. Wat moet ik doen?  

Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via info-sodexocard.be@sodexo.com.

Kan ik mijn PIN-code desactiveren?  

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.

Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!

Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!

Moet ik mijn kaart activeren voor ik ze kan gebruiken?  

Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.




Mijn cheques

Hoe kom ik te weten waar ik mijn e-Lunch Pass / (e-)Cadeau Pass / (e-)Eco Pass / Sport & Culture Pass kan gebruiken?  

Om na te gaan waar u uw cheques kan besteden, kan u onze zoekmachine raadplegen:
https://sodexo4you.be/nl/passmap

Hoe lang zijn mijn elektronische cadeau-cheques geldig?  

De cadeau-cheques zijn 12 maanden geldig, en dit vanaf de dag van de storting op uw Sodexo-rekening.

De start- en vervaldata van uw elektronische cadeau-cheques kan u gemakkelijk op uw beveiligde website Sodexo4You (www.Sodexo4You.be) terugvinden.




Contactloos betalen met je kaart

Hoe activeer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.

Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.

Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.

Hoe deactiveer ik contactloos betalen op mijn kaart?   

Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn kaart?   

Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.

Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 25, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.

Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!

Wat is het maximale bedrag dat ik contactloos kan betalen?   

Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 25 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 25 kan niet gewijzigd worden.

Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 50 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.




Sodexo4You app

Mijn Sodexo4You app werkt niet meer. Wat moet ik doen?  

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) en verifieer of je de laatste versie van de app hebt. Indien dit niet het geval is, installeer dan de nieuwe versie door de app te updaten.

Werkt de app nog steeds niet?

Verwijder de Sodexo4You app en herinstalleer door te downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Indien je, ondanks deze twee opties, nog steeds geen verbinding kan maken, vraag dan een nieuw paswoord aan op www.sodexo4you.be, klik op “Inloggen” en kies “Wachtwoord vergeten”.

U wenst meteen met ons contact op te nemen?

U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.

Selecteer een optie.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.

Het nummer van de streepjescode van je Sodexo Card bestaat uit een reeks van 13 cijfers die je op de verso-zijde van je kaart terugvindt.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. Het e-mailadres is niet geldig. Probeer opnieuw.
Dit veld bevat een fout. Controleer dit even.
Dit veld is verplicht.

Word lid

Schrijf je in op Sodexo4You en geniet van tal van voordelen dankzij je Sodexo-cheques!