Door een account aan te maken op sodexo4you.be op via de app van Sodexo4You raadpleeg je snel en makkelijk je saldo!
Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:
Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.
Je kan de pincode van je Sodexo Card wijzigen door te bellen naar onze klantendienst op 02/547.55.02 (24u/24 - 7d/7) en de instructies te volgen.
Sodexo werkt samen met Card Stop. Bij verlies of diefstal volstaat een oproep naar 070 344 344 (7d/7, 24u/24) om je kaart te blokkeren.
Eens Card Stop je heeft geïdentificeerd, wordt Sodexo op de hoogte gebracht van de blokkering van je Sodexo Card. Er wordt meteen een nieuwe kaart (met een nieuwe brief en een nieuwe pincode) voor je aangemaakt. De kaart wordt binnen de 6 werkdagen aan de post afgeleverd. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.
Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt je Sodexo Card automatisch geblokkeerd.
Om de kaart te deblokkeren, bel je naar 02/547.55.02, kies je optie 3 en volg je de instructies. De kaart zal vervolgens automatisch gedeblokkeerd worden na 30 minuten.
Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.
Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.
Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.
Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.
Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 25, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.
Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!
Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 25 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 25 kan niet gewijzigd worden.
Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 50 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.
Schrijf je in op Sodexo4You en geniet van tal van voordelen dankzij je Sodexo-cheques!